Pracodawcy nie wypełniają swoich obowiązków wobec pracowników zdalnych

Szefowie, których pracownicy wykonują zadania na odległość, często ani nie wypełniają obowiązków informacyjnych, ani nie pokrywają należnych podwładnym kosztów.

Publikacja: 02.02.2024 03:00

Pracodawcy nie wypełniają swoich obowiązków wobec pracowników zdalnych

Foto: Adobe Stock

Od 7 kwietnia 2023 r. obowiązują nowe regulacje o wykonywaniu obowiązków na odległość. To efekt nowelizacji kodeksu pracy oraz niektórych innych ustaw (DzU z 6 lutego 2023 r., poz. 240). Uchyliła ona przepisy o telepracy. Zamiast nich w kodeksie pojawiła się praca zdalna oraz związane z nią obowiązki.

Praca zdalna kłopotliwa dla biznesu

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo pracy
Zmiany w stażu pracy na finiszu. Samozatrudnienie jak etat
Prawo pracy
Takie osoby są ciągle potrzebne na rynku pracy. Muszą jednak walczyć ze stereotypami
Prawo pracy
Zmiany w przepisach o mobbingu w ogniu krytyki ze strony przedsiębiorców
Prawo pracy
Nie będzie podwyżek kar dla firm. Sejm przyjął poprawkę
Prawo pracy
Poselska „wrzutka" do kosza? Znamy decyzję Senatu w sprawie surowych kar dla firm