Reklama

Pracodawcy nie wypełniają swoich obowiązków wobec pracowników zdalnych

Szefowie, których pracownicy wykonują zadania na odległość, często ani nie wypełniają obowiązków informacyjnych, ani nie pokrywają należnych podwładnym kosztów.

Publikacja: 02.02.2024 03:00

Pracodawcy nie wypełniają swoich obowiązków wobec pracowników zdalnych

Foto: Adobe Stock

Od 7 kwietnia 2023 r. obowiązują nowe regulacje o wykonywaniu obowiązków na odległość. To efekt nowelizacji kodeksu pracy oraz niektórych innych ustaw (DzU z 6 lutego 2023 r., poz. 240). Uchyliła ona przepisy o telepracy. Zamiast nich w kodeksie pojawiła się praca zdalna oraz związane z nią obowiązki.

Praca zdalna kłopotliwa dla biznesu

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo pracy
TSUE: dyrektywa chroni pracowników, którzy opiekują się niepełnosprawnymi dziećmi
Prawo pracy
Prawnik ostrzega: nadchodzi rewolucja w traktowaniu samozatrudnionych
Prawo pracy
Będą wsteczne kontrole zleceń i samozatrudnienia? Jest rządowy projekt
Prawo pracy
Czy opornego pracownika można na siłę wysłać na zaległy urlop? PIP wyjaśnia
Prawo pracy
Inspektor pracy przekształci zlecenie lub umowę B2B w etat. Jest rządowy projekt
Reklama
Reklama
Reklama