Pracodawcy nie wypełniają swoich obowiązków wobec pracowników zdalnych

Szefowie, których pracownicy wykonują zadania na odległość, często ani nie wypełniają obowiązków informacyjnych, ani nie pokrywają należnych podwładnym kosztów.

Publikacja: 02.02.2024 03:00

Pracodawcy nie wypełniają swoich obowiązków wobec pracowników zdalnych

Foto: Adobe Stock

Od 7 kwietnia 2023 r. obowiązują nowe regulacje o wykonywaniu obowiązków na odległość. To efekt nowelizacji kodeksu pracy oraz niektórych innych ustaw (DzU z 6 lutego 2023 r., poz. 240). Uchyliła ona przepisy o telepracy. Zamiast nich w kodeksie pojawiła się praca zdalna oraz związane z nią obowiązki.

Praca zdalna kłopotliwa dla biznesu

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo pracy
Zleceniobiorca też może być uczestnikiem PPK
Prawo pracy
Pracodawca skontroluje wykształcenie przyszłego pracownika. Spyta uczelnię
Prawo pracy
Przepisy o maksymalnych temperaturach w pracy nie tak szybko
Prawo pracy
Krótszy tydzień pracy. Eksperci: pilotaż z mankamentami
Prawo pracy
Zwolniona za unikanie szczepienia na Covid-19. Co odpowie SN?
Reklama
Reklama