Pracodawcy nie wypełniają swoich obowiązków wobec pracowników zdalnych

Szefowie, których pracownicy wykonują zadania na odległość, często ani nie wypełniają obowiązków informacyjnych, ani nie pokrywają należnych podwładnym kosztów.

Publikacja: 02.02.2024 03:00

Pracodawcy nie wypełniają swoich obowiązków wobec pracowników zdalnych

Foto: Adobe Stock

Od 7 kwietnia 2023 r. obowiązują nowe regulacje o wykonywaniu obowiązków na odległość. To efekt nowelizacji kodeksu pracy oraz niektórych innych ustaw (DzU z 6 lutego 2023 r., poz. 240). Uchyliła ona przepisy o telepracy. Zamiast nich w kodeksie pojawiła się praca zdalna oraz związane z nią obowiązki.

Praca zdalna kłopotliwa dla biznesu

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo pracy
Nie będzie podwyżek kar dla firm. Sejm przyjął poprawkę
Materiał Promocyjny
Berlingo VAN od 69 900 zł netto
Prawo pracy
Poselska „wrzutka" do kosza? Znamy decyzję Senatu w sprawie surowych kar dla firm
Prawo pracy
Burzliwa dyskusja nad wyższymi karami dla firm. Są wątpliwości konstytucyjne
Prawo pracy
Rząd poprawia przepisy o układach zbiorowych. Zmienią się m.in. kary dla firm
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Prawo pracy
Upały w pracy. Rząd złagodził projekt, ale firmy chcą kolejnych zmian
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście