Pracodawcy nie wypełniają swoich obowiązków wobec pracowników zdalnych

Szefowie, których pracownicy wykonują zadania na odległość, często ani nie wypełniają obowiązków informacyjnych, ani nie pokrywają należnych podwładnym kosztów.

Publikacja: 02.02.2024 03:00

Pracodawcy nie wypełniają swoich obowiązków wobec pracowników zdalnych

Foto: Adobe Stock

Od 7 kwietnia 2023 r. obowiązują nowe regulacje o wykonywaniu obowiązków na odległość. To efekt nowelizacji kodeksu pracy oraz niektórych innych ustaw (DzU z 6 lutego 2023 r., poz. 240). Uchyliła ona przepisy o telepracy. Zamiast nich w kodeksie pojawiła się praca zdalna oraz związane z nią obowiązki.

Praca zdalna kłopotliwa dla biznesu

Pozostało 90% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo pracy
Rządowe tarcia w sprawie stażu pracy. Nie tylko ZUS ma uwagi do projektu
Prawo pracy
Czy pracodawca może zapytać o stan zdrowia? Wyjaśniamy
Prawo pracy
Rząd modyfikuje układy zbiorowe pracy. Co się zmieni
Prawo pracy
Sygnaliści zgłaszają nadużycia, których mieli nie zgłaszać
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Prawo pracy
Praca zdalna w odwrocie? Firmy na bakier z formalnościami