Sprzedawców ubezpieczeń czekają poważne zmiany

Od dłuższego czasu Unia Europejska dostrzega potrzebę zmian w sposobie wykonywania pośrednictwa ubezpieczeniowego. Zdaniem unijnego prawodawcy konieczne jest podwyższenie poziomu staranności, profesjonalizmu, rzetelności, jak i ogólnej transparentności wszelkich działań. Założenie to jest słuszne, biorąc pod uwagę nieprawidłowości, jakie stwierdzono w związku z ubezpieczeniowymi funduszami kapitałowymi (UFK), czy skargami na pośredników do rzecznika finansowego.

Publikacja: 10.11.2017 06:00

Sprzedawców ubezpieczeń czekają poważne zmiany

Foto: 123RF

Również dystrybucja wykonywana przez same zakładu ubezpieczeń, tj. przy pomocy swoich pracowników etatowych, często pozostawia wiele do życzenia i niejednokrotnie stoi w sprzeczności z interesem klienta.

Zmiany, jakie czekają pośredników ubezpieczeń jak i inne osoby zajmujące się ich dystrybucją mają charakter zdecydowanie prokliencki. Ich celem jest stworzenie uczciwszych warunków do podjęcia decyzji o zawarciu umowy ubezpieczenia. Ma to nastąpić poprzez lepsze poinformowanie klienta o produkcie, który kupuje, związanych z nim obowiązkach, sposobie działania dystrybutora, zakresie jego odpowiedzialności, a w końcu ewentualnych konfliktach interesu, jakie mogą wpłynąć na cały proces zakupowy.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki