Odpowiedzialność przewoźnika za uszkodzenie towaru w trakcie transportu

Nawet, jeśli przewoźnik nie odpowiada za załadunek i rozładunek, to nie powinien jedynie przyglądać się czynnościom ładunkowym nadawcy i rozładunkowym odbiorcy, ale współdziałać z nimi, aby nie doszło do powstania szkody.

Publikacja: 03.11.2017 05:30

Odpowiedzialność przewoźnika za uszkodzenie towaru w trakcie transportu

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

Taki wniosek płynie z wyroku Sądu Okręgowego w Szczecinie, który rozstrzygał spór pomiędzy dwoma przedsiębiorcami o uszkodzenie papy w trakcie transportu.

Wykonanie przewozu producent papy, spółka X zleciła firmie transportowej Y. Papę załadowano w siedzibie spółki zlecającej. Towar zabezpieczono pasami i listwami. Pracownicy wykonali zdjęcia i zezwolili na wyjazd. Kierowca przewoźnika nie otrzymał żadnych dalszych wytycznych co do załadowania towaru, temperatury w której towar może być przewożony, ani innych warunków transportu.

Pozostało 91% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką