Reklama
Rozwiń

Odpowiedzialność przewoźnika za uszkodzenie towaru w trakcie transportu

Nawet, jeśli przewoźnik nie odpowiada za załadunek i rozładunek, to nie powinien jedynie przyglądać się czynnościom ładunkowym nadawcy i rozładunkowym odbiorcy, ale współdziałać z nimi, aby nie doszło do powstania szkody.

Publikacja: 03.11.2017 05:30

Odpowiedzialność przewoźnika za uszkodzenie towaru w trakcie transportu

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

Taki wniosek płynie z wyroku Sądu Okręgowego w Szczecinie, który rozstrzygał spór pomiędzy dwoma przedsiębiorcami o uszkodzenie papy w trakcie transportu.

Wykonanie przewozu producent papy, spółka X zleciła firmie transportowej Y. Papę załadowano w siedzibie spółki zlecającej. Towar zabezpieczono pasami i listwami. Pracownicy wykonali zdjęcia i zezwolili na wyjazd. Kierowca przewoźnika nie otrzymał żadnych dalszych wytycznych co do załadowania towaru, temperatury w której towar może być przewożony, ani innych warunków transportu.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Prawo w firmie
Weszła w życie ustawa zawierająca pierwszy pakiet rozwiązań deregulacyjnych
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama