Aktualizacja: 24.06.2017 19:33 Publikacja: 24.06.2017 19:00
Foto: Fotolia.com
Rz: W jakim czasie pracownik odwołany z urlopu powinien stawić się do pracy?
Katarzyna Dulewicz: Odwołanie z urlopu jest możliwością, z której pracodawca może skorzystać jedynie wyjątkowo i tylko wtedy, gdy wymagają tego okoliczności nieprzewidziane w chwili rozpoczęcia urlopu. Decyzja o odwołaniu pracownika z urlopu będzie więc każdorazowo podyktowana specyficznymi okolicznościami. W związku z tym, kodeks pracy nie reguluje kwestii terminu, w jakim pracownik odwołany z urlopu powinien powrócić do pracy. To pracodawca, po uwzględnieniu swych potrzeb oraz specyfiki sytuacji ustala, w jakim czasie odwołany z urlopu będzie z powrotem potrzebny w pracy. Na tej podstawie powinien wskazać termin, w jakim pracownik powinien stawić się w firmie, przy jednoczesnym uwzględnieniu odległości miejsca, w którym on wypoczywa oraz ograniczeń związanych z np. transportem. Przykładowo, może to być późniejsza godzina bieżącego dnia lub następny dzień. Wskazany termin musi być jednak realny, tak aby pracownik miał obiektywną możliwość powrotu w czasie wyznaczonym przez pracodawcę.
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prawie po...
Zespół deregulacyjny Rafała Brzoski po pierwszym etapie działania ogłasza sukces: około 60 proc. jego propozycji...
Eksperci nie mają wątpliwości: deregulacja to niezwykle ważny proces, jednak ofensywa legislacyjna, którą rząd p...
Projekt ustawy o certyfikacji wykonawców zamówień publicznych zostanie skorygowany.
Związki zawodowe najwięcej członków pozyskują w pierwszym roku od utworzenia zakładowej organizacji związkowej....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas