Czy rodzina zmarłego pracownika może żądać sprostowania jego świadectwa pracy

Po śmierci pracownika, pracodawca ma obowiązek wydać jego świadectwo pracy tylko na wniosek uprawnionych osób. Przy czym mogą one też żądać jego skorygowania.

Publikacja: 13.06.2017 04:00

Czy rodzina zmarłego pracownika może żądać sprostowania jego świadectwa pracy

Foto: Fotolia.com

W razie wygaśnięcia stosunku pracy z powodu śmierci podwładnego, pracodawca sporządza świadectwo pracy i włącza je do akt osobowych zmarłego. Ma obowiązek wydać je małżonkowi pracownika lub innej osobie uprawnionej do ubiegania się po nim o rentę rodzinną w myśl przepisów ustawy z 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych – jeśli złożą one wniosek w tej sprawie w postaci papierowej bądź elektronicznej. Przy braku takich osób, wiążący w tej sprawie wniosek mogą złożyć spadkobiercy etatowca. Pracodawca ma obowiązek wydać uprawnionemu świadectwo w ciągu 7 dni od daty złożenia wniosku.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025