Reklama
Rozwiń
Reklama

Czy rodzina zmarłego pracownika może żądać sprostowania jego świadectwa pracy

Po śmierci pracownika, pracodawca ma obowiązek wydać jego świadectwo pracy tylko na wniosek uprawnionych osób. Przy czym mogą one też żądać jego skorygowania.

Publikacja: 13.06.2017 04:00

Czy rodzina zmarłego pracownika może żądać sprostowania jego świadectwa pracy

Foto: Fotolia.com

W razie wygaśnięcia stosunku pracy z powodu śmierci podwładnego, pracodawca sporządza świadectwo pracy i włącza je do akt osobowych zmarłego. Ma obowiązek wydać je małżonkowi pracownika lub innej osobie uprawnionej do ubiegania się po nim o rentę rodzinną w myśl przepisów ustawy z 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych – jeśli złożą one wniosek w tej sprawie w postaci papierowej bądź elektronicznej. Przy braku takich osób, wiążący w tej sprawie wniosek mogą złożyć spadkobiercy etatowca. Pracodawca ma obowiązek wydać uprawnionemu świadectwo w ciągu 7 dni od daty złożenia wniosku.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Ministerstwo chce dać więcej swobody biegłym rewidentom i firmom audytorskim
Prawo w firmie
Fundacje rodzinne: projekt poprawiony, ale wciąż daleki od postulatów biznesu i ekspertów
Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Reklama
Reklama