Aktualizacja: 24.03.2017 01:00 Publikacja: 24.03.2017 01:00
Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński
Na początku lutego Sejm uchwalił nowelizację ustawy o ofercie publicznej w zakresie zmian dotyczących wezwań do zapisywania się na sprzedaż lub zamianę akcji spółki publicznej. Nowa ustawa zakłada całkowite usunięcie dotychczasowego artykułu 72 ustawy o ofercie publicznej, a zatem wyeliminowane tzw. „małych wezwań", które regulowały sposób nabywania znacznych pakietów akcji spółek publicznych. Zmiana ta nie jest jednak zupełnie nowatorska, gdyż dyskusja na temat zasadności funkcjonowania przedmiotowego przepisu oraz konieczności liberalizacji obrotu znacznymi pakietami akcji spółek publicznych toczy się już od kilku lat. Zniesienie małych wezwań stanowiło także dotychczasowy postulat Komisji Nadzoru Finansowego. Ostatnią realną próbę zniesienia obowiązku ogłaszania małych wezwań podjęło w 2014 roku Ministerstwo Finansów. Przygotowany wówczas projekt nowelizacji ustawy o ofercie publicznej także zakładał m.in. zniesienie wspomnianego artykułu 72, jednak pracę nad nowelizacją zatrzymały się jeszcze na etapie opiniowania projektu ustawy. Za sprawą inicjatywy poselskiej, na początku tego roku wniesiono nowy projekt nowelizacji i tym razem, w relatywnie krótkim czasie, dalszy los artykułu 72 ustawy o ofercie publicznej został przesądzony.
Pieniądze publiczne powinny poprawiać płace i warunki pracy zatrudnionych – wynika z ogólnoeuropejskiego badania.
Członkowie zarządu będą mogli realnie bronić się w postępowaniach o przeniesienie na nich odpowiedzialności za podatkowe długi spółek.
Ugoda z fiskusem czy skrócenie okresu przedawnienia podatków to wyciągnięte z kosza pomysły komisji kodyfikacyjnej. Warto do nich wrócić w ramach deregulacji – przekonuje ekspert.
Nie będzie już Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców. Instytucja ta nie zostanie jednak zlikwidowana - informuje w wydanym oświadczeniu Dagmara Rybicka, rzeczniczka prasowa Rzecznika MŚP.
Rola Bałtyku jest kluczowa w kontekście transformacji europejskiego sektora energii. Akwen doskonale nadaje się do rozwoju morskiej energetyki wiatrowej, sprzyja też rozwojowi innych technologii niskoemisyjnych, w tym odnawialnego wodoru.
Rząd chce ukrócić patologie na rynku odzieży, obuwia i płynnego betonu. Przewóz takich towarów ma być ściśle nadzorowany systemem SENT.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Bycie wspólnikiem spółki jawnej, wobec której prowadzone jest postępowanie upadłościowe, pozostaje bez wpływu na obowiązek podlegania przez niego obowiązkowi ubezpieczenia zdrowotnego – uznał prezes NFZ.
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) wydał przełomowy wyrok, który może istotnie wpłynąć na dotychczasową linię orzeczniczą i praktykę postępowań podatkowych, a w dalszej perspektywie – na zmianę polskich przepisów dotyczących odpowiedzialności członków zarządu za zaległości podatkowe spółek.
Przedmiotem umowy sprzedaży może być ogół praw i obowiązków komandytariusza w spółce komandytowej (z siedzibą w Polsce). Umowa taka podlega opodatkowaniu PCC. Obowiązek zapłaty podatku ciąży na kupującym.
Procedura wydalania z palestry będzie sprawniejsza, a aplikanci adwokaccy zyskają swój ogólnopolski samorząd. Prócz tego samorząd pracuje też nad zmianą form wykonywania zawodu m.in. w ramach adwokackiej spółki kapitałowej.
Możliwość powołania się na brak winy dotyczy tylko niewykonania obowiązku złożenia wniosku o upadłość. Nie uzasadnia tezy, że odpowiedzialność członka zarządu za zobowiązania spółki jest odpowiedzialnością na zasadzie winy.
Kobiety nadal nie są w sposób adekwatny reprezentowane we władzach i na stanowiskach kierowniczych giełdowych spółek. Co więcej, nie wszyscy wydają się być zainteresowani zmianą tej sytuacji.
Za przestępstwo gospodarcze nie zawsze należy karać prezesa firmy – wskazuje zespół Rafała Brzoski i proponuje zmianę prawa. – To często problem stylu działania prokuratury, a nie złych przepisów – korygują eksperci.
Spółka komunalna, odmawiając udostępnienia umów i faktur, nie może powoływać się na to, że musi je zanonimizować. Czynność ta polega jedynie na przetworzeniu informacji.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas