Rezygnację z regulaminów pracy oraz wynagradzania warto przemyśleć

Ustanowienie regulaminu pracy oraz wynagradzania jest w niektórych przypadkach nie tylko obowiązkowe, ale również korzystne dla pracowników i pracodawcy. Zmiana tych aktów czy ich uchylenie wymaga dochowania procedury przewidzianej w regulacjach prawa pracy.

Publikacja: 19.01.2017 05:00

Rezygnację z regulaminów pracy oraz wynagradzania warto przemyśleć

Foto: 123RF

1 stycznia 2017 r. weszła w życie ustawa z 16 grudnia 2016 r. o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy otoczenia prawnego przedsiębiorców (DzU poz. 2255). Stanowi ona jeden z elementów pakietu ułatwień dla przedsiębiorców „100 zmian dla firm", będącego pierwszym etapem realizacji rządowego Planu na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju przyjętego przez rząd 16 lutego 2016 r.

Wyższy limit Nowelizacja wprowadza zmiany do wielu ustaw, w tym w prawie pracy. Dotyczą one m.in. złagodzenia wymogów wobec małych pracodawców, tj. zatrudniających mniej niż 20 pracowników, poprzez podniesienie progów zobowiązujących do: - tworzenia zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, - ustalania regulaminu wynagradzania oraz - ustalania regulaminu pracy.

Pozostało 82% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?