Pracodawca nie ma obowiązku okresowej wymiany opon w firmowych autach

Pracowników trzeba wyposażyć w niezbędny sprzęt, który nie zagraża ich zdrowiu i życiu. Powierzony podwładnemu samochód służbowy powinien mieć właściwe ogumienie. Szef nie ma obowiązku okresowej wymiany opon z letnich na zimowe.

Aktualizacja: 11.11.2016 16:06 Publikacja: 11.11.2016 06:00

Pracodawca musi zapewnić właściwe ogumienie firmowej floty.

Pracodawca musi zapewnić właściwe ogumienie firmowej floty.

Foto: 123RF

Obowiązkiem pracodawcy jest wyposażenie pracownika w narzędzia pracy niezbędne do jej realizacji, uwzględniające jednocześnie specyfikę zadań. Narzędzia te powinny zapewniać bezpieczne wykonywanie pracy i tym samym nie powodować zagrożenia dla zdrowia i życia zatrudnionych.

W przypadku osób wykonujących zadania służbowe poza siedzibą firmy, narzędziem pracy często jest samochód. Powinien on spełniać wymagania zawarte w przepisach określających tzw. warunki techniczne i zakres niezbędnego wyposażenia. Przestrzeganie norm technicznych jest konieczne – warunkuje bowiem dopuszczenie pojazdu do ruchu. Wraz z nadejściem jesiennej aury może powstać dylemat – czy pracodawca ma obowiązek dokonać wymiany opon z letnich na zimowe w samochodach służbowych.

BLACK WEEKS

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?
Materiał Promocyjny
Samodzielne prowadzenie księgowości z Małą Księgowością