Pracodawca nie ma obowiązku okresowej wymiany opon w firmowych autach

Pracowników trzeba wyposażyć w niezbędny sprzęt, który nie zagraża ich zdrowiu i życiu. Powierzony podwładnemu samochód służbowy powinien mieć właściwe ogumienie. Szef nie ma obowiązku okresowej wymiany opon z letnich na zimowe.

Aktualizacja: 11.11.2016 16:06 Publikacja: 11.11.2016 06:00

Pracodawca musi zapewnić właściwe ogumienie firmowej floty.

Pracodawca musi zapewnić właściwe ogumienie firmowej floty.

Foto: 123RF

Obowiązkiem pracodawcy jest wyposażenie pracownika w narzędzia pracy niezbędne do jej realizacji, uwzględniające jednocześnie specyfikę zadań. Narzędzia te powinny zapewniać bezpieczne wykonywanie pracy i tym samym nie powodować zagrożenia dla zdrowia i życia zatrudnionych.

W przypadku osób wykonujących zadania służbowe poza siedzibą firmy, narzędziem pracy często jest samochód. Powinien on spełniać wymagania zawarte w przepisach określających tzw. warunki techniczne i zakres niezbędnego wyposażenia. Przestrzeganie norm technicznych jest konieczne – warunkuje bowiem dopuszczenie pojazdu do ruchu. Wraz z nadejściem jesiennej aury może powstać dylemat – czy pracodawca ma obowiązek dokonać wymiany opon z letnich na zimowe w samochodach służbowych.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki