Pracodawca nie ma obowiązku okresowej wymiany opon w firmowych autach

Pracowników trzeba wyposażyć w niezbędny sprzęt, który nie zagraża ich zdrowiu i życiu. Powierzony podwładnemu samochód służbowy powinien mieć właściwe ogumienie. Szef nie ma obowiązku okresowej wymiany opon z letnich na zimowe.

Aktualizacja: 11.11.2016 16:06 Publikacja: 11.11.2016 06:00

Pracodawca musi zapewnić właściwe ogumienie firmowej floty.

Pracodawca musi zapewnić właściwe ogumienie firmowej floty.

Foto: 123RF

Obowiązkiem pracodawcy jest wyposażenie pracownika w narzędzia pracy niezbędne do jej realizacji, uwzględniające jednocześnie specyfikę zadań. Narzędzia te powinny zapewniać bezpieczne wykonywanie pracy i tym samym nie powodować zagrożenia dla zdrowia i życia zatrudnionych.

W przypadku osób wykonujących zadania służbowe poza siedzibą firmy, narzędziem pracy często jest samochód. Powinien on spełniać wymagania zawarte w przepisach określających tzw. warunki techniczne i zakres niezbędnego wyposażenia. Przestrzeganie norm technicznych jest konieczne – warunkuje bowiem dopuszczenie pojazdu do ruchu. Wraz z nadejściem jesiennej aury może powstać dylemat – czy pracodawca ma obowiązek dokonać wymiany opon z letnich na zimowe w samochodach służbowych.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama