Wiadomość o wizycie inspektora pracy nie przychodzi pocztą ani mailem. O terminie rozpoczęcia wizyty inspektor może powiadomić pracodawcę telefonicznie, ale nie ma takiego prawnego obowiązku.
Wytyczne Głównego Inspektora Pracy dają inspektorom wolną rękę w zakresie rozpoczynania działań kontrolnych bez konieczności uprzedniego zawiadomienia przedsiębiorcy o zamiarze i terminie wszczęcia wizyty. Czasem, aby usprawnić działania i nie zakłócać normalnego toku pracy, inspektor wcześniej zapowie się telefonicznie. Z pewnością jednak tego rodzaju informacji nie wyśle przez internet. Ostatnio w obiegu pojawiły się takie fałszywe wiadomości. - Powiadomienia o planowanej kontroli, jakie zostały rozesłane mailem do wielu firm w godzinach wieczornych 26 maja br., nie zostały wysyłane przez Państwową Inspekcję Pracy, mimo adresu spod którego były kierowane: kancelaria@gip.pip.gov.pl. – informuje Danuta Rutkowska, rzecznik Głównego Inspektora Pracy.