Reklama
Rozwiń
Reklama

Regulamin pracy również w małej firmie

Zatrudniający mniej niż 20 pracowników nie musi tworzyć regulaminu pracy. W tej liczbie uwzględnia się tylko etatowców, bez względu na wymiar ich czasu pracy. Brak obowiązku nie oznacza zakazu uregulowania firmowych zasad w tym akcie.

Publikacja: 05.01.2016 07:00

Regulamin pracy wchodzi w życie po dwóch tygodniach od podania go do wiadomości załogi

Regulamin pracy wchodzi w życie po dwóch tygodniach od podania go do wiadomości załogi

Foto: 123RF

Regulamin pracy to zakładowe źródło prawa pracy. Pracodawca ustala w nim organizację oraz porządek w tzw. procesie pracy, jak również powiązane z tym procesem prawa i obowiązki stron stosunku pracy.

Obowiązek wprowadzenia regulaminu pracy ma pracodawca zatrudniający co najmniej 20 pracowników, chyba że kwestie regulaminowe objęte są układem zbiorowym pracy (art. 104 kodeksu pracy). W firmie zatrudniającej mniej niż 20 pracowników regulaminu być nie musi. Szef może go jednak wprowadzić dobrowolnie.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Prawo w firmie
Spór o zabiegi poprawiające urodę. Rzecznik MŚP w obronie branży beauty
Prawo w firmie
Ministerstwo chce dać więcej swobody biegłym rewidentom i firmom audytorskim
Prawo w firmie
Fundacje rodzinne: projekt poprawiony, ale wciąż daleki od postulatów biznesu i ekspertów
Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama