Regulamin pracy również w małej firmie

Zatrudniający mniej niż 20 pracowników nie musi tworzyć regulaminu pracy. W tej liczbie uwzględnia się tylko etatowców, bez względu na wymiar ich czasu pracy. Brak obowiązku nie oznacza zakazu uregulowania firmowych zasad w tym akcie.

Publikacja: 05.01.2016 07:00

Regulamin pracy wchodzi w życie po dwóch tygodniach od podania go do wiadomości załogi

Regulamin pracy wchodzi w życie po dwóch tygodniach od podania go do wiadomości załogi

Foto: 123RF

Regulamin pracy to zakładowe źródło prawa pracy. Pracodawca ustala w nim organizację oraz porządek w tzw. procesie pracy, jak również powiązane z tym procesem prawa i obowiązki stron stosunku pracy.

Obowiązek wprowadzenia regulaminu pracy ma pracodawca zatrudniający co najmniej 20 pracowników, chyba że kwestie regulaminowe objęte są układem zbiorowym pracy (art. 104 kodeksu pracy). W firmie zatrudniającej mniej niż 20 pracowników regulaminu być nie musi. Szef może go jednak wprowadzić dobrowolnie.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama