Aktualizacja: 05.01.2016 07:00 Publikacja: 05.01.2016 07:00
Regulamin pracy wchodzi w życie po dwóch tygodniach od podania go do wiadomości załogi
Foto: 123RF
Regulamin pracy to zakładowe źródło prawa pracy. Pracodawca ustala w nim organizację oraz porządek w tzw. procesie pracy, jak również powiązane z tym procesem prawa i obowiązki stron stosunku pracy.
Obowiązek wprowadzenia regulaminu pracy ma pracodawca zatrudniający co najmniej 20 pracowników, chyba że kwestie regulaminowe objęte są układem zbiorowym pracy (art. 104 kodeksu pracy). W firmie zatrudniającej mniej niż 20 pracowników regulaminu być nie musi. Szef może go jednak wprowadzić dobrowolnie.
Akcja upraszczania przepisów to już nie tylko pomysły zespołu Brzoski i rządowe zapowiedzi. To pierwsze gotowe u...
Obowiązująca od piątku ustawa nakłada na deweloperów obowiązek informowania na swojej stronie internetowej poten...
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prawie po...
Zespół deregulacyjny Rafała Brzoski po pierwszym etapie działania ogłasza sukces: około 60 proc. jego propozycji...
Eksperci nie mają wątpliwości: deregulacja to niezwykle ważny proces, jednak ofensywa legislacyjna, którą rząd p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas