Pracownik wystąpił o sporządzenie odpisu świadectwa pracy. Jesteśmy następcą prawnym firmy, w której pracował (połączenie przedsiębiorstw). Osoba, która wystawiała poprzednie świadectwo, już u nas nie pracuje. Jak należy wystawić prawidłowy duplikat?
W duplikacie świadectwa pracy zamieszcza się wszystkie dane zawarte w kopii świadectwa pracy, którą przechowuje pracodawca. Musi być identyczny jak oryginał świadectwa, a w praktyce jak kopia, którą posiada pracodawca. Powinien więc zawierać datę wystawienia oryginału (umieszczoną w prawym górnym rogu).
W dokumencie należy jednak wskazać, że jest to duplikat. Przy tej adnotacji podaje się aktualną datę wystawienia dokumentu. Jeżeli świadectwo wydano według innego wzoru, używa się aktualnego, obecnie obowiązującego.
Zasadą jest, że duplikat podpisuje ta sama osoba, która podpisała świadectwo. W wielu sytuacjach jest to jednak niemożliwe. Wówczas podpis składa obecnie uprawniona osoba z informacją o tym, kto podpisał świadectwo. Z taką sytuacją mamy do czynienia w pytaniu. Duplikat podpisuje osoba obecnie uprawniona z obecnej firmy, która przystawia aktualną pieczątkę i informuje np.: „Duplikat świadectwa pracy wystawiono w dniu: data bieżąca i podpis ...". Jednocześnie należy umieścić informację o tym, kto podpisał świadectwo pracy i z jakiej był firmy, oraz wskazać, że „X jest następcą prawnym Y".
podstawa prawna: § 4 rozporządzenia MPiPS z 15 maja 1996 r. w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania i prostowania (DzU nr 60, poz. 282 ze zm.)