Co robić, gdy pracownik przywłaszczył firmowe pieniądze?

Pracodawca, którego mienie przywłaszczył sobie podwładny, w jednym postępowaniu może doprowadzić do skazania tej osoby i uzyskać zaspokojenie poniesionej straty.

Publikacja: 13.10.2015 07:55

Pracownikowi, którego zatrudniam na umowę bezterminową, nie wypłaciłem wynagrodzenia za wrzesień 2015 r. Pensję powinien otrzymać w ostatnim dniu miesiąca. Na początku października ten pracownik, bez mojej wiedzy i zgody, pobrał z firmowej kasy 2000 zł na poczet zaległych poborów. Te środki finansowe nie zostały mu powierzone z obowiązkiem rozliczenia się. Czy i ewentualnie jakie konsekwencje mogę wyciągnąć wobec tej osoby? – pyta czytelnik.

Bezsporne jest, że jednym z podstawowych obowiązków pracowniczych jest dbanie o dobro firmy i jej mienie (art. 100 § 2 pkt 4 k.p.). Obejmuje to m.in. czuwanie nad środkami finansowymi zgromadzonymi w kasie zakładu pracy.

Pozostało 82% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką