Wprowadzanie w błąd konsumentów

Przedsiębiorca, który stara się przedstawić swoją ofertę jako wyjątkową, podczas gdy do podania pewnych informacji zobowiązuje go prawo, wprowadza w błąd konsumentów. Grozi za to zarzut naruszenia zbiorowych interesów konsumentów.

Publikacja: 01.06.2015 15:56

Wprowadzanie w błąd konsumentów

Foto: 123RF

„Tylko u nas masz 14 dni na odstąpienie od umowy", „Jeżeli kupisz produkt u nas, możesz w ciągu 14 dni odstąpić od umowy". Co łączy te zapisy, które pojawiły się w reklamie sklepu internetowego oraz przedsiębiorcy handlującego na pokazach? Oba łamią prawo. Ale dlaczego? Przecież tylko informują o prawie, które przysługuje konsumentowi, gdy ten nabywa towar w Internecie (sprzedaż na odległość) lub w trakcie pokazu (sprzedaż poza lokalem firmy).

Pozostało 80% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska