Wprowadzanie w błąd konsumentów

Przedsiębiorca, który stara się przedstawić swoją ofertę jako wyjątkową, podczas gdy do podania pewnych informacji zobowiązuje go prawo, wprowadza w błąd konsumentów. Grozi za to zarzut naruszenia zbiorowych interesów konsumentów.

Publikacja: 01.06.2015 15:56

Wprowadzanie w błąd konsumentów

Foto: 123RF

„Tylko u nas masz 14 dni na odstąpienie od umowy", „Jeżeli kupisz produkt u nas, możesz w ciągu 14 dni odstąpić od umowy". Co łączy te zapisy, które pojawiły się w reklamie sklepu internetowego oraz przedsiębiorcy handlującego na pokazach? Oba łamią prawo. Ale dlaczego? Przecież tylko informują o prawie, które przysługuje konsumentowi, gdy ten nabywa towar w Internecie (sprzedaż na odległość) lub w trakcie pokazu (sprzedaż poza lokalem firmy).

Pozostało jeszcze 80% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki