Zbiór zasad etyki, ubioru czy postępowania nie musi być częścią regulaminu pracy, aby obowiązywał pracowników

Zbiór zasad etyki, ubioru czy postępowania z klientami nie musi być częścią regulaminu pracy, aby obowiązywał pracowników. Jednak te dyspozycje nie mogą być sprzeczne z przepisami ani z umowami o pracę.

Aktualizacja: 14.05.2015 08:43 Publikacja: 14.05.2015 05:50

Zbiór zasad etyki, ubioru czy postępowania nie musi być częścią regulaminu pracy, aby obowiązywał pracowników

Foto: www.sxc.hu

Kodeks pracy nakazuje firmom wprowadzić regulamin pracy i regulamin wynagradzania, gdy zatrudniają co najmniej 20 pracowników. Tam, gdzie działają związki zawodowe, niekiedy zawiera się układy zbiorowe pracy, które mogą zastępować te regulacje. Ponadto z przepisów wynika powinność sporządzania całego pliku dokumentów kierowanych indywidualnie do podwładnego. Jednocześnie od wielu lat w firmach intensywnie rozwija się zarządzanie personelem, z czym też wiąże się wprowadzanie licznych procedur. Jakie są więc wzajemne relacje dokumentów z zakresu HR (ang. human resources – zasoby ludzkie) i prawa pracy?

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Prawo w firmie
Co obejmie deregulacja? Zespół Brzoski może wrócić do gotowych projektów
Prawo w firmie
Zlikwidują Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców? Jest oświadczenie
Prawo w firmie
Rząd wytoczy groźną broń przeciw szarej strefie. Dotknie rynku odzieży, obuwia i betonu
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń