Reklama

Przedstawiciele załogi też decydują w kwestii oszczędzania

Bez udziału reprezentacji pracowników szef nie może utworzyć pracowniczego programu emerytalnego. Najczęściej to zaangażowanie sprowadza się jednak do zapoznania zatrudnionych z projektem umowy zakładowej lub do dyskusji nad zmianami zaproponowanymi przez załogę.

Aktualizacja: 16.04.2015 09:08 Publikacja: 16.04.2015 02:00

Przedstawiciele załogi też decydują w kwestii oszczędzania

Foto: www.sxc.hu

Z regulacji wskazujących tryb tworzenia pracowniczego programu emerytalnego (dalej: PPE) wynika bowiem, że PPE powołuje się przez zawarcie umowy zakładowej (lub międzyzakładowej, jeśli kilku pracodawców zamierza utworzyć jeden PPE). Następnie podpisuje się umowę z instytucją finansową, która będzie zarządzała środkami gromadzonymi w PPE (lub tworzy towarzystwo emerytalne albo nabywa jego akcje) oraz rejestruje program w Komisji Nadzoru Finansowego (art. 10 ust. 1 ustawy z 20 kwietnia 2004 r. o pracowniczych programach emerytalnych, dalej: ustawa o PPE).

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Prawo w firmie
Paradoks deregulacji: produkcja prawa rośnie, firmy mają kłopot
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Prawo w firmie
Krzysztof Sikora, Mateusz Mintzberg: Koniec tymczasowości – kontrola inwestycji zagranicznych (FDI) na stałe w Polsce
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama