Producent żubrówki wygrywa spór o trójwymiarowy znak towarowy

Producent żubrówki wygrywa spór o trójwymiarowy znak towarowy.

Publikacja: 12.12.2014 08:22

Producent żubrówki wygrywa spór o trójwymiarowy znak towarowy

Foto: Europejski Trybunał Sprawiedliwości

W 1996 r. szwajcarska spółka wniosła o rejestrację trójwymiarowego znaku towarowego – butelka wódki ze źdźbłem trawy w środku. Znak zarejestrowano w 2003 r. Producent żubrówki złożył sprzeciw, gdyż wcześniej taki znak towarowy zarejestrowano m.in. dla polskiego trunku. Urząd Harmonizacji Rynku Wewnętrznego oddalił sprzeciw.

Sąd Unii Europejskiej (sygnatura akt T-235/12) stwierdził jednak nieważność tej decyzji Urzędu. Uznał, że CEDC International (producent żubrówki) słusznie kwestionował to, że Urząd Harmonizacji zarejestrował szwajcarskiej firmie znak towarowy.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Prawo w firmie
Co obejmie deregulacja? Zespół Brzoski może wrócić do gotowych projektów
Prawo w firmie
Zlikwidują Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców? Jest oświadczenie
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Prawo w firmie
Rząd wytoczy groźną broń przeciw szarej strefie. Dotknie rynku odzieży, obuwia i betonu
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń