Producent żubrówki wygrywa spór o trójwymiarowy znak towarowy

Producent żubrówki wygrywa spór o trójwymiarowy znak towarowy.

Publikacja: 12.12.2014 08:22

Producent żubrówki wygrywa spór o trójwymiarowy znak towarowy

Foto: Europejski Trybunał Sprawiedliwości

W 1996 r. szwajcarska spółka wniosła o rejestrację trójwymiarowego znaku towarowego – butelka wódki ze źdźbłem trawy w środku. Znak zarejestrowano w 2003 r. Producent żubrówki złożył sprzeciw, gdyż wcześniej taki znak towarowy zarejestrowano m.in. dla polskiego trunku. Urząd Harmonizacji Rynku Wewnętrznego oddalił sprzeciw.

Sąd Unii Europejskiej (sygnatura akt T-235/12) stwierdził jednak nieważność tej decyzji Urzędu. Uznał, że CEDC International (producent żubrówki) słusznie kwestionował to, że Urząd Harmonizacji zarejestrował szwajcarskiej firmie znak towarowy.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Dostawa leków na innych i racjonalnych zasadach
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?