Zatarcie kary porządkowej w aktach osobowych pracownika

Po zatarciu kary porządkowej, z akt osobowych pracownika trzeba natychmiast usunąć całą wydzieloną część dotyczącą tej kary. Inaczej pracodawca naraża się nawet na wypłatę odszkodowania.

Publikacja: 16.05.2019 06:30

Zatarcie kary porządkowej w aktach osobowych pracownika

Foto: Adobe Stock

Kodeks pracy zawiera zamknięty katalog kar porządkowych. Obejmuje on upomnienie, naganę oraz karę pieniężną. Dwie pierwsze pracodawca może wymierzyć za nieprzestrzeganie przez zatrudnionego ustalonej organizacji i porządku w procesie pracy, przepisów bhp i przeciwpożarowych, a także przyjętego sposobu potwierdzania przybycia i obecności w pracy oraz usprawiedliwiania absencji. Natomiast za:

- naruszenie przepisów bhp lub przeciwpożarowych,

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki