Będą one zawierały mniej danych niż dotychczas.

Tak wynika z wchodzącej dziś w życie nowelizacji rozporządzenia ministra finansów w sprawie naliczania odsetek za zwłokę oraz opłaty prolongacyjnej, a także zakresu informacji, które muszą być zawarte w rachunkach.

Przypomnijmy, że do tej pory rachunek potwierdzający dokonanie sprzedaży lub wykonanie usługi musiał zawierać co najmniej:

1) imiona i nazwiska (nazwę albo firmę) oraz adresy sprzedawcy i kupującego bądź wykonawcy i odbiorcy usługi;

2) datę wystawienia i numer kolejny rachunku;

3) odpowiednio wyraz „ORYGINAŁ" albo „KOPIA";

4) określenie rodzaju i ilości towarów lub wykonanych usług oraz ich ceny jednostkowe;

5) ogólną sumę należności wyrażoną liczbowo i słownie;

6) czytelny podpis wystawcy rachunku oraz odcisk jego pieczęci, jeżeli się nią posługuje.

Od dzisiaj nie trzeba już na rachunku podawać informacji, czy jest oryginałem czy kopią. Jego wystawca nie musi też składać podpisu. Nie jest też obowiązkowa pieczątka.

podstawa prawna: rozporządzenie ministra finansów z 9 lutego 2011 r. DzU nr 40, poz. 204