Zmiany te wynikają z [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=65011A51BC07338F3810AFC88176A1C0?id=318956]rozporządzenia ministra pracy i polityki społecznej z 10 lipca 2009 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (DzU nr 115, poz. 971)[/link].

To nie koniec nowych wymogów. Od 5 sierpnia, kiedy wejdą w życie nowe przepisy, musi on także przechowywać w części B akt osobowych pracownika pisma dotyczące udzielenia mu dodatkowego urlopu macierzyńskiego, dodatkowego urlopu na warunkach urlopu macierzyńskiego, urlopu ojcowskiego, urlopu wychowawczego oraz bezpłatnego.

Ponadto zmienił się przepis o oświadczeniu pracownika będącego rodzicem lub opiekunem dziecka o zamiarze lub o braku chęci do korzystania z uprawnień określonych w art. 189[sup]1[/sup] k.p. Za sprawą powołania tej regulacji kodeksowej chodzi o wyczerpujące wymienienie przepisów związanych z rodzicielstwem, z których może korzystać tylko jedno z rodziców, gdy obydwoje są pracownikami.

Uchylony zostanie § 6 ust. 2 pkt 2 lit. k. Dzięki temu szef nie musi już trzymać w aktach podwładnego kopii zawiadomienia powiatowego urzędu pracy o zatrudnieniu pracownika uprzednio zarejestrowanego jako osoba bezrobotna. Z kolei kwestionariusz osobowy, będący załącznikiem nr 1 do rozporządzenia, został pozbawiony wymaganych wcześniej informacji identyfikujących pracownika (PESEL, NIP) oraz danych o stanie jego rodziny i o stosunku do powszechnego obowiązku obrony (w związku ze zniesieniem naboru do armii). Nowy formularz liczy 10 punktów zamiast wcześniejszych 15.