[b]Tak.[/b] Przepisy nie zwalniają z tego obowiązku przedsiębiorców zatrudniających pracowników na podstawie innej niż umowa o pracę. Osoby zatrudnione i pracodawcy mają zarówno swoje prawa, jak i obowiązki, co musi m.in. wynikać z określonych dokumentów, chociażby z zawartych umów zatrudnienia.

Zasady prowadzenia dokumentacji z nimi związanej są określone w tym samym rozporządzeniu, które dotyczy akt, których prowadzenie wynika z umów o pracę. Oczywiście przy prowadzeniu teczki zleceniobiorcy należy uwzględnić odrębności wynikające z innych aktów niż umowa o pracę, na podstawie których nawiązano stosunek pracy.

[i]Podstawa prawna: [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=D57E22E484AEF2677A8ECB3DD6549EDE?id=73963]rozporządzenie ministra pracy i polityki socjalnej z 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (DzU nr 62, poz. 286 ze zm.)[/link][/i]