Aktualizacja: 05.07.2025 20:35 Publikacja: 09.04.2021 13:03
Foto: Wydanie świadectwa pracy ma charakter bezwzględny. Źródło: Adobe Stock
Świadectwo pracy jest dokumentem, który wystawia pracodawca dla pracownika w związku z ustaniem stosunku pracy (rozwiązaniem umowy lub jej wygaśnięciem). Zgodnie z art. 97 § 1 kodeksu pracy, pracodawca zobowiązany jest wydać pracownikowi świadectwo pracy w dniu, w którym ustaje stosunek pracy. Świadectwo pracy wystawia się pracownikowi, z którym była podpisana umowa o pracę. Obowiązek dotyczy każdego rodzaju umowy o pracę (na czas nieokreślony, określony, okres próby). Świadectwa pracy nie trzeba wydawać, jeżeli w ciągu kolejnych 7 dni z tym pracownikiem zostanie podpisana nowa umowa. Świadectwo pracy w takim przypadku, wystawia się tylko na wniosek pracownika. W sytuacji gdy nie jest możliwe wydanie świadectwa pracy pracownikowi lub osobie przez niego upoważnionej z przyczyn obiektywnych, świadectwo pracy dostarcza w ciągu 7 dni za pomocą operatora pocztowego lub w inny sposób.
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prawie po...
Zespół deregulacyjny Rafała Brzoski po pierwszym etapie działania ogłasza sukces: około 60 proc. jego propozycji...
Eksperci nie mają wątpliwości: deregulacja to niezwykle ważny proces, jednak ofensywa legislacyjna, którą rząd p...
Projekt ustawy o certyfikacji wykonawców zamówień publicznych zostanie skorygowany.
Związki zawodowe najwięcej członków pozyskują w pierwszym roku od utworzenia zakładowej organizacji związkowej....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas