Reklama

RODO: czym są dobre praktyki w ochronie danych osobowych

Administrator danych osobowych (ADO) samodzielnie będzie dokonywał oceny procesów przetwarzania danych osobowych pod kątem ryzyka. Jego zadaniem jest również wdrożenie środków organizacyjnych i technicznych, które mają służyć jego ograniczeniu.

Publikacja: 25.05.2018 06:50

RODO: czym są dobre praktyki w ochronie danych osobowych

Foto: 123RF

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO ogólne rozporządzenie o ochronie danych – dziś wchodzi w życie) na podstawie art. 35 wprowadza ocenę skutków planowanych operacji przetwarzania dla ochrony danych osobowych tzw. Data Privacy Impact Management (DPIA). Ma to zastąpić dotychczasowy obowiązek dokonywania zgłoszeń zbiorów danych osobowych do głównego inspektora ochrony danych osobowych. Administrator danych osobowych samodzielnie ma dokonywać oceny procesów przetwarzania danych osobowych pod kątem ryzyka. Jego zadaniem jest również wdrożenie środków organizacyjnych i technicznych służących jego ograniczeniu.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Prawo w firmie
Paradoks deregulacji: produkcja prawa rośnie, firmy mają kłopot
Reklama
Reklama
Reklama