Aktualizacja: 06.12.2017 09:55 Publikacja: 06.12.2017 09:27
Foto: Adobe Stock
Trybunał zajmował się sprawą niemieckiej spółki Coty, która prowadzi sprzedaż luksusowych artykułów kosmetycznych.
Aby chronić luksusowy wizerunek towarów firma sprzedaje artykuły niektórych ze swych marek za pośrednictwem sieci dystrybucji selektywnej, a mianowicie poprzez autoryzowanych dystrybutorów. Lokale handlowe tych dystrybutorów muszą spełniać szereg wymogów dotyczących otoczenia, wyposażenia i wystroju. Autoryzowani dystrybutorzy są też uprawnieni do sprzedaży wskazanych towarów przez Internet, pod warunkiem że posługują się przy tym własną witryną elektroniczną lub korzystają z nieautoryzowanych platform należących do osób trzecich, jeżeli ich zaangażowanie w sprzedaż nie jest widoczne dla konsumenta. Wyraźnie zakazuje się im natomiast prowadzenia sprzedaży towarów online za pośrednictwem platform należących do osób trzecich, które działają w sposób widoczny dla klientów. Na podstawie tego postanowienia Coty wytoczyła powództwo przeciwko jednemu ze swych autoryzowanych dystrybutorów, spółce Parfümerie Akzente, wnosząc o zakazanie dystrybucji towarów spółki Coty za pośrednictwem platformy „amazon.de".
Rządowy pakiet deregulacyjny ma uprościć życie przedsiębiorcom. Sejmowa opozycja zauważa, że likwiduje niewiele...
Perspektywy opublikowały wyniki kolejnego rankingu programów MBA, czyli studiów kształcących menedżerów. "Złotą...
Współpraca podmiotów państwowych i samorządowych z sektorem prywatnym jest kluczowa dla zwiększenia efektywności...
Pieniądze publiczne powinny poprawiać płace i warunki pracy zatrudnionych – wynika z ogólnoeuropejskiego badania.
Członkowie zarządu będą mogli realnie bronić się w postępowaniach o przeniesienie na nich odpowiedzialności za p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas