Sąd: "Mac" tylko z jedzeniem od McDonald’s

Wyłącznie spółka McDonald’s ma prawo rejestrować na terenie Unii Europejskiej znaki towarowe łączące przedrostek „Mac” lub „Mc” z nazwą produktu żywnościowego lub napoju - wynika z wyroku Sądu UE.

Aktualizacja: 05.07.2016 16:29 Publikacja: 05.07.2016 11:50

Sąd: "Mac" tylko z jedzeniem od McDonald’s

Foto: Bloomberg

Wyrok, który zapadł dzisiaj w Luksemburgu (sprawa nr T-518/13), dotyczył spółki Future Enterprises z Singapuru, ale jest istotny dla każdego przedsiębiorcy, który miałby ochotę wprowadzić na rynek europejski produkty żywnościowe pod nazwą, która brzmi podobnie jak nazwa amerykańskiej sieci fastfoodów.

W 2008 r. spółka Future Enterprises z Singapuru zgłosiła do rejestracji unijny znak towarowy MACCOFFEE w odniesieniu do produktów żywnościowych i napojów, a zgłoszenie zostało przyjęte w 2010 r. przez Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (dawniej OHIM, dziś EUIPO). Amerykańska spółka McDonald's zażądała wówczas unieważnienia tego znaku argumentując, że sama  wcześniej  zarejestrowała  unijny znak towarowy McDONALD'S oraz 12 innych znaków towarowych  z elementem „Mc" lub „Mac" w nazwie usług w zakresie barów szybkiej obsługi. Chodzi tu konkretnie o McFISH, McTOAST, McMUFFIN, McRIB, McFLURRY, CHICKEN McNUGGETS, McCHICKEN, EGG McMUFFIN, McFEAST, BIG MAC, PITAMAC.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku