Aktualizacja: 05.07.2016 16:29 Publikacja: 05.07.2016 11:50
Foto: Bloomberg
Wyrok, który zapadł dzisiaj w Luksemburgu (sprawa nr T-518/13), dotyczył spółki Future Enterprises z Singapuru, ale jest istotny dla każdego przedsiębiorcy, który miałby ochotę wprowadzić na rynek europejski produkty żywnościowe pod nazwą, która brzmi podobnie jak nazwa amerykańskiej sieci fastfoodów.
W 2008 r. spółka Future Enterprises z Singapuru zgłosiła do rejestracji unijny znak towarowy MACCOFFEE w odniesieniu do produktów żywnościowych i napojów, a zgłoszenie zostało przyjęte w 2010 r. przez Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (dawniej OHIM, dziś EUIPO). Amerykańska spółka McDonald's zażądała wówczas unieważnienia tego znaku argumentując, że sama wcześniej zarejestrowała unijny znak towarowy McDONALD'S oraz 12 innych znaków towarowych z elementem „Mc" lub „Mac" w nazwie usług w zakresie barów szybkiej obsługi. Chodzi tu konkretnie o McFISH, McTOAST, McMUFFIN, McRIB, McFLURRY, CHICKEN McNUGGETS, McCHICKEN, EGG McMUFFIN, McFEAST, BIG MAC, PITAMAC.
Rządowy pakiet deregulacyjny ma uprościć życie przedsiębiorcom. Sejmowa opozycja zauważa, że likwiduje niewiele...
Perspektywy opublikowały wyniki kolejnego rankingu programów MBA, czyli studiów kształcących menedżerów. "Złotą...
Współpraca podmiotów państwowych i samorządowych z sektorem prywatnym jest kluczowa dla zwiększenia efektywności...
Pieniądze publiczne powinny poprawiać płace i warunki pracy zatrudnionych – wynika z ogólnoeuropejskiego badania.
Członkowie zarządu będą mogli realnie bronić się w postępowaniach o przeniesienie na nich odpowiedzialności za p...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas