Aktualizacja: 05.07.2016 16:29 Publikacja: 05.07.2016 11:50
Foto: Bloomberg
Wyrok, który zapadł dzisiaj w Luksemburgu (sprawa nr T-518/13), dotyczył spółki Future Enterprises z Singapuru, ale jest istotny dla każdego przedsiębiorcy, który miałby ochotę wprowadzić na rynek europejski produkty żywnościowe pod nazwą, która brzmi podobnie jak nazwa amerykańskiej sieci fastfoodów.
W 2008 r. spółka Future Enterprises z Singapuru zgłosiła do rejestracji unijny znak towarowy MACCOFFEE w odniesieniu do produktów żywnościowych i napojów, a zgłoszenie zostało przyjęte w 2010 r. przez Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (dawniej OHIM, dziś EUIPO). Amerykańska spółka McDonald's zażądała wówczas unieważnienia tego znaku argumentując, że sama wcześniej zarejestrowała unijny znak towarowy McDONALD'S oraz 12 innych znaków towarowych z elementem „Mc" lub „Mac" w nazwie usług w zakresie barów szybkiej obsługi. Chodzi tu konkretnie o McFISH, McTOAST, McMUFFIN, McRIB, McFLURRY, CHICKEN McNUGGETS, McCHICKEN, EGG McMUFFIN, McFEAST, BIG MAC, PITAMAC.
Akcja upraszczania przepisów to już nie tylko pomysły zespołu Brzoski i rządowe zapowiedzi. To pierwsze gotowe u...
Obowiązująca od piątku ustawa nakłada na deweloperów obowiązek informowania na swojej stronie internetowej poten...
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prawie po...
Zespół deregulacyjny Rafała Brzoski po pierwszym etapie działania ogłasza sukces: około 60 proc. jego propozycji...
Eksperci nie mają wątpliwości: deregulacja to niezwykle ważny proces, jednak ofensywa legislacyjna, którą rząd p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas