Aktualizacja: 13.07.2025 00:04 Publikacja: 11.10.2023 12:49
Foto: Adobe Stock
Wyrok został wydany na kanwie wniosku o interpretację, z jaką wystąpiła spółka, która zajmuje się sprzedażą markowego obuwia. Aby zareklamować swoje produkty rozpoczęła współpracę z influencerami. W zamian za otrzymane obuwie, zobowiązują się oni do świadczenia ekwiwalentnego w postaci usługi reklamowej np. w mediach społecznościowych.
Spółka była przekonana, że przy takiej współpracy przysługuje jej prawo do odliczenia VAT, bo jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT, a nabywane towary lub usługi mają związek z jej czynnościami opodatkowanymi. Jednocześnie uważa, że nie ma obowiązku naliczenia podatku z tytułu przekazania obuwia. Jej zdaniem nie dokonuje bowiem nieodpłatnego przekazania towaru firmy. Transakcja ta nie stanowi darowizny, ani nagrody. W transakcji występuje pełna ekwiwalentność potwierdzona regulaminem.
Akcja upraszczania przepisów to już nie tylko pomysły zespołu Brzoski i rządowe zapowiedzi. To pierwsze gotowe u...
Obowiązująca od piątku ustawa nakłada na deweloperów obowiązek informowania na swojej stronie internetowej poten...
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prawie po...
Zespół deregulacyjny Rafała Brzoski po pierwszym etapie działania ogłasza sukces: około 60 proc. jego propozycji...
Eksperci nie mają wątpliwości: deregulacja to niezwykle ważny proces, jednak ofensywa legislacyjna, którą rząd p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas