Aktualizacja: 18.05.2025 23:20 Publikacja: 11.10.2023 12:49
Foto: Adobe Stock
Wyrok został wydany na kanwie wniosku o interpretację, z jaką wystąpiła spółka, która zajmuje się sprzedażą markowego obuwia. Aby zareklamować swoje produkty rozpoczęła współpracę z influencerami. W zamian za otrzymane obuwie, zobowiązują się oni do świadczenia ekwiwalentnego w postaci usługi reklamowej np. w mediach społecznościowych.
Spółka była przekonana, że przy takiej współpracy przysługuje jej prawo do odliczenia VAT, bo jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT, a nabywane towary lub usługi mają związek z jej czynnościami opodatkowanymi. Jednocześnie uważa, że nie ma obowiązku naliczenia podatku z tytułu przekazania obuwia. Jej zdaniem nie dokonuje bowiem nieodpłatnego przekazania towaru firmy. Transakcja ta nie stanowi darowizny, ani nagrody. W transakcji występuje pełna ekwiwalentność potwierdzona regulaminem.
Rządowy pakiet deregulacyjny ma uprościć życie przedsiębiorcom. Sejmowa opozycja zauważa, że likwiduje niewiele...
Perspektywy opublikowały wyniki kolejnego rankingu programów MBA, czyli studiów kształcących menedżerów. "Złotą...
Współpraca podmiotów państwowych i samorządowych z sektorem prywatnym jest kluczowa dla zwiększenia efektywności...
Pieniądze publiczne powinny poprawiać płace i warunki pracy zatrudnionych – wynika z ogólnoeuropejskiego badania.
Członkowie zarządu będą mogli realnie bronić się w postępowaniach o przeniesienie na nich odpowiedzialności za p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas