Sąd wyjaśnił jak rozliczyć VAT przy współpracy barterowej z influencerami

Przekazanie obuwia influencerom w ramach współpracy barterowej, w zamian za ich reklamę np. w mediach społecznościowych, podlega opodatkowaniu VAT na zasadach ogólnych - wynika z wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie.

Publikacja: 11.10.2023 12:49

Sąd wyjaśnił jak rozliczyć VAT przy współpracy barterowej z influencerami

Foto: Adobe Stock

mat

Wyrok został wydany na kanwie wniosku o interpretację, z jaką wystąpiła spółka, która zajmuje się sprzedażą markowego obuwia. Aby zareklamować swoje produkty rozpoczęła współpracę z influencerami. W zamian za otrzymane obuwie, zobowiązują się oni do świadczenia ekwiwalentnego w postaci usługi reklamowej np. w mediach społecznościowych.

Spółka była przekonana, że przy takiej współpracy przysługuje jej prawo do odliczenia VAT, bo jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT, a nabywane towary lub usługi mają związek z jej czynnościami opodatkowanymi. Jednocześnie uważa, że nie ma obowiązku naliczenia podatku z tytułu przekazania obuwia. Jej zdaniem nie dokonuje bowiem nieodpłatnego przekazania towaru firmy. Transakcja ta nie stanowi darowizny, ani nagrody. W transakcji występuje pełna ekwiwalentność potwierdzona regulaminem.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama