Nieuczciwą konkurencję w doborze słów kluczowych w internecie trudno udowodnić

Przedsiębiorca, którego znak towarowy został użyty jako słowo kluczowe dla wypozycjonowania strony internetowej konkurenta, może mieć nie lada problem z uzyskaniem odszkodowania za taki czyn nieuczciwej konkurencji.

Aktualizacja: 17.01.2016 11:46 Publikacja: 17.01.2016 10:04

Nieuczciwą konkurencję w doborze słów kluczowych w internecie trudno udowodnić

Foto: sxc.hu

Świadczy o tym wyrok Sądu Apelacyjnego w Katowicach z 10 stycznia 2013 r. (V ACa 652/12).

Krzysztof A. zarzucił pozwanemu Leonowi Ł., że do wypromowania w wyszukiwarce internetowej strony swojej firmy przez co najmniej dwa miesiące wykorzystywał słowny znak towarowy, który zarejestrował do oznaczenia własnej firmy. Obrazowo rzecz ujmując: po wpisaniu w wyszukiwarce Google słowa klucza będącego owym znakiem towarowym wyświetlała się lista linków z odsyłaczem do strony Leona Ł. na pierwszym miejscu, a dopiero na kolejnym z odsyłaczem do strony Krzysztofa A.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki