Importerzy używanych aut muszą zapewnić sieć stacji demontażu pojazdów

Importerzy używanych aut muszą zapewnić sieć stacji demontażu pojazdów, np. podpisując umowy z prowadzącymi takie stacje. Ale nie za darmo.

Publikacja: 12.01.2016 07:25

Importerzy używanych aut muszą zapewnić sieć stacji demontażu pojazdów

Foto: www.sxc.hu

To, że takie umowy nie mogą być bezpłatne, wynika ze stanowiska Ministerstwa Środowiska. Zdaniem resortu umowa musi określać warunki finansowania gospodarki odpadami z rozmontowanych pojazdów.

Oznacza to, że nawet jeśli stacja demontażu pojazdów nie ma takich kosztów, to i tak umowa musi być odpłatna. Tymczasem sytuacja na rynku jest taka, że część stacji umożliwia (lub umożliwiała) mniejszym importerom używanych samochodów podpisanie umowy nieodpłatnie.

Pozostało 82% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska