Analiza ruchów w internecie pomoże w polityce kadrowej

Śledząc strony odwiedzane przez pracowników, firma zyskuje wiedzę, którą może wykorzystać na potrzeby rekrutacji lub zatrzymania w firmie cennych osób. Taka praktyka budzi jednak wątpliwości z uwagi na cel tego monitoringu.

Aktualizacja: 03.01.2016 07:45 Publikacja: 03.01.2016 04:00

Analiza ruchów w internecie pomoże w polityce kadrowej

Foto: www.sxc.hu

Pracodawcy mierzą się obecnie z trudnym zadaniem, jakim jest nie tylko pozyskanie dobrej kadry, ale również jej zatrzymanie w firmie. Jest to szczególnie skomplikowane w obecnych realiach, gdzie rynek nazywa się rynkiem pracownika, a bezrobocie w niektórych rejonach Polski spada poniżej jego naturalnej stopy. Dodatkowo konkurencja jest czujna i wykorzystuje każdą okazję, aby pozyskać najlepszych specjalistów. Pracodawcy nie tylko muszą wiedzieć, jak skusić potencjalnych kandydatów, ale również jakie benefity zaoferować zatrudnionym, aby skłonić ich do pozostania w firmie. Przygotowanie konkretnej propozycji wymaga zarówno analizy rynku, ale również potrzeb zatrudnionych oraz umiejętności przewidywania ewentualnej decyzji o odejściu przez podwładnego.

Pozostało 91% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska