Analiza ruchów w internecie pomoże w polityce kadrowej

Śledząc strony odwiedzane przez pracowników, firma zyskuje wiedzę, którą może wykorzystać na potrzeby rekrutacji lub zatrzymania w firmie cennych osób. Taka praktyka budzi jednak wątpliwości z uwagi na cel tego monitoringu.

Aktualizacja: 03.01.2016 07:45 Publikacja: 03.01.2016 04:00

Analiza ruchów w internecie pomoże w polityce kadrowej

Foto: www.sxc.hu

Pracodawcy mierzą się obecnie z trudnym zadaniem, jakim jest nie tylko pozyskanie dobrej kadry, ale również jej zatrzymanie w firmie. Jest to szczególnie skomplikowane w obecnych realiach, gdzie rynek nazywa się rynkiem pracownika, a bezrobocie w niektórych rejonach Polski spada poniżej jego naturalnej stopy. Dodatkowo konkurencja jest czujna i wykorzystuje każdą okazję, aby pozyskać najlepszych specjalistów. Pracodawcy nie tylko muszą wiedzieć, jak skusić potencjalnych kandydatów, ale również jakie benefity zaoferować zatrudnionym, aby skłonić ich do pozostania w firmie. Przygotowanie konkretnej propozycji wymaga zarówno analizy rynku, ale również potrzeb zatrudnionych oraz umiejętności przewidywania ewentualnej decyzji o odejściu przez podwładnego.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama