Jak prawidłowo sporządzić protokół z posiedzenia zarządu i rady nadzorczej

Wprawdzie z żadnego przepisu nie wynika obowiązek sporządzania protokołów z posiedzeń zarządu sp. z o.o., to jednak względy praktyczne przemawiają za potrzebą ich spisania. Właściwie sporządzone protokoły mogą bowiem np. stanowić dowód w przypadku, gdy niezbędne okaże się wykazanie powzięcia danej uchwały.

Publikacja: 18.12.2015 06:20

Jak prawidłowo sporządzić protokół z posiedzenia zarządu i rady nadzorczej

Foto: 123RF

Najczęściej jest tak, że minimalną treść protokołu określa regulamin zarządu. Wydaje się, że powinien on przynajmniej zawierać: porządek obrad, imiona i nazwiska obecnych członków organu, treść podjętych uchwał, liczbę głosów oddanych na poszczególne uchwały oraz podpisy uczestników. Brak jest przeszkód, aby w protokole zamieścić również dodatkowe informacje, np. dotyczące przebiegu dyskusji nad kolejnymi punktami obrad. Przy czym podkreślić należy, że brak podpisu na protokole któregokolwiek z obecnych na posiedzeniu członków zarządu, a nawet zaniechanie spisania protokołu, nie spowoduje nieważności podjętych uchwał >patrz wzór protokołu z posiedzenia zarządu sp. z o.o.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama