Aktualizacja: 27.10.2015 05:40 Publikacja: 27.10.2015 05:40
Foto: 123RF
Przykład wniosku o wydanie świadectwa pracy zmarłego pracownika
Foto: Rzeczpospolita
– Czy i ewentualnie komu należy wydać świadectwo pracy zmarłego pracownika? – pyta czytelnik.
Jeżeli stosunek pracy wygaśnie wskutek śmierci podwładnego (art. 631 § 1 k.p.), na pracodawcy spoczywa obowiązek sporządzenia świadectwa pracy, a następnie włączenia go do akt osobowych zmarłego. Członek jego rodziny, a także inna osoba, pod warunkiem że jest jego spadkobiercą, może wystąpić do pracodawcy z wnioskiem o wydanie tego dokumentu. Dopuszcza to § 3 rozporządzenia ministra pracy i polityki socjalnej z 15 maja 1996 r. w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania i prostowania.
Akcja upraszczania przepisów to już nie tylko pomysły zespołu Brzoski i rządowe zapowiedzi. To pierwsze gotowe u...
Obowiązująca od piątku ustawa nakłada na deweloperów obowiązek informowania na swojej stronie internetowej poten...
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prawie po...
Zespół deregulacyjny Rafała Brzoski po pierwszym etapie działania ogłasza sukces: około 60 proc. jego propozycji...
Eksperci nie mają wątpliwości: deregulacja to niezwykle ważny proces, jednak ofensywa legislacyjna, którą rząd p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas