Kto dostanie świadectwo pracy zmarłego

Po śmierci etatowca tylko najbliższa rodzina i spadkobiercy mogą żądać wydania i sprostowania jego świadectwa pracy. Ci drudzy muszą przedłożyć właściwe dokumenty.

Publikacja: 27.10.2015 05:40

Czy i ewentualnie komu należy wydać świadectwo pracy zmarłego pracownika? – pyta czytelnik.

Jeżeli stosunek pracy wygaśnie wskutek śmierci podwładnego (art. 631 § 1 k.p.), na pracodawcy spoczywa obowiązek sporządzenia świadectwa pracy, a następnie włączenia go do akt osobowych zmarłego. Członek jego rodziny, a także inna osoba, pod warunkiem że jest jego spadkobiercą, może wystąpić do pracodawcy z wnioskiem o wydanie tego dokumentu. Dopuszcza to § 3 rozporządzenia ministra pracy i polityki socjalnej z 15 maja 1996 r. w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania i prostowania.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama