Kiedy powołanie się na kodeks cywilny może wprowadzać konsumenta w błąd

Zastrzeżenie w umowie, że klientowi wolno odstąpić od kontraktu na podstawie art. 395 k.c., gdy właściwa powinna być ustawa o prawach konsumenta, jest przykładem nieuczciwej praktyki rynkowej.

Publikacja: 28.01.2015 01:00

Kiedy powołanie się na kodeks cywilny może wprowadzać konsumenta w błąd

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Taka sytuacja może mieć miejsce, gdy przedsiębiorca zawiera z klientami umowy poza lokalem swojej firmy, a cena, jaką ma zapłacić konsument, przekracza 50 zł. W takim przypadku przedsiębiorca ma bowiem obowiązek stosować ustawę o prawach konsumenta (DzU z 2014 r., poz. 827). I chociaż kodeks cywilny w art. 395 rzeczywiście przewiduje możliwość wprowadzenia prawa do odstąpienia od umowy, to tutaj tej ścieżki nie wolno zastosować. A to dlatego, że rozwiązania kodeksowe i z ustawy o prawach konsumenta są inne.

Pozostało 84% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy