W poniedziałek Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie (sygnatura akt: VI SA/Wa 2788/13) oddalił skargę Agencji Wydawniczej Technopol na decyzję Urzędu Patentowego z 2013 r. Organ uznał, że słowno-graficzny znak towarowy „trudniejsze wyrazy" na różowym tle i w dole okładki krzyżówek „200 panoramicznych" oraz na poszczególnych stronach w środku jest znakiem stricte informacyjnym i czytelnicy nie kojarzą go z Agencją Wydawniczą Technopol. Wygasił tym samym prawo ochronne na znak.
Agencja Technopol podnosiła, że używa oznaczenia „trudniejsze wyrazy" od 1995 r., co uprawnia ją do posiadania ochrony znaku. Zaznaczyła także, że czasopismo krzyżówkowe jest towarem, a nie zadaniem logicznym. Dodała, że napis używany jest na każdej stronie pisma, co wpływa na kojarzenie produktu z Agencją Technopol.
Urząd Patentowy uznał jednak, że nie ma on dominujących elementów odróżniających, ma małą, prostą czcionkę i nie jest widoczny dla przeciętnego konsumenta. Podkreślił, że napis „trudniejsze wyrazy" nie występuje na okładce odrębnie, lecz jest umieszczony wśród wielu znaków słowno-graficznych. Sąd zgodził się z argumentacją Urzędu Patentowego. Zaznaczył, że Technopol nie przedstawił żadnego dowodu na to, iż czytelnicy kojarzą „trudniejsze wyrazy" właśnie z nim. Wyrok nie jest prawomocny.