Znak Poland wymyśliła dla wódki firma Polskie Media Amer. Com SA z Warszawy, znana głównie z wydawania kolorowych czasopism. Urząd Patentowy odmówił rejestracji. Artykuł 129 ust. 1 pkt 2 prawa własności przemysłowej (pwp) zabrania udzielania praw ochronnych na oznaczenia nieposiadające dostatecznych znamion odróżniających.

Nazwy tej używa obecnie w świecie ponad170 mln różnych podmiotów, m.in. wiele organizacji międzynarodowych, a oznaczenia "made in Poland" -350 tys. Bardzo często występuje na wyrobach eksportowanych. Interes publiczny wymaga, by była powszechnie dostępna i nie została zawłaszczona przez jedno przedsiębiorstwo. Poza tym rejestracja znaku zawierającego nazwę lub skrót nazwy RP wymaga zezwolenia właściwego organu państwa, a spółka go nie przedstawiła.

W skardze do sądu spółka wskazywała na wódkę Finlandia i przekonywała, że wódka Poland była sprzedawana dostatecznie długo, żeby zdobyć tzw. wtórną zdolność odróżniającą.

Sąd potwierdził jednak prawidłowość rozstrzygnięcia UP i oddalił skargę. Zgodnie z art. 120 pwp znak towarowy musi się nadawać do odróżnienia towarów jednego przedsiębiorstwa od towarów innego. I dyrektywa EWG, i polskie pwp wykluczają rejestrację znaków, które wskazują, jak właśnie słowo Poland, wyłącznie na pochodzenie towarów. Wyjątek od tej reguły stwarza art.130 pwp mówiący o nabraniu przez znak wtórnej zdolności odróżniającej w następstwie długotrwałego używania. Spółka go jednak nie wykazała. Wyrok (sygn. VISA/Wa 2184/06) jest nieprawomocny.