Reklama
Rozwiń
Reklama

Jakie zmiany mogą wpłynąć na przetarg

Według TSUE ustalenie innych parametrów przedmiotu zamówienia nie jest istotne, jeżeli nie mogłoby ono wpłynąć na zachowania uczestników pierwotnego postępowania oraz na treść ich oferty i na decyzję o przystąpieniu do przetargu.

Aktualizacja: 01.07.2020 13:31 Publikacja: 01.07.2020 02:00

Jakie zmiany mogą wpłynąć na przetarg

Foto: Adobe Stock

Zamawiający i wykonawcy zamówień publicznych napotykają – i to nawet często – problem zmiany ważnych dla nich parametrów przedmiotu już przyjętego, a niekiedy wręcz realizowanego zamówienia. W wielu przypadkach taka zmiana jest dopuszczalna. Zasadniczy warunek tej dopuszczalności jest taki, by owa zmiana nie prowadziła do tego, że przedmiot zamówienia po takiej zmianie jest inny niż ten pierwotnie uzgodniony. Kiedy jednak ten wymóg jest spełniony?

Czytaj także: Dopuszczalna zmiana umowy o zamówienie publiczne

Pozostało jeszcze 93% artykułu

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Prawo w firmie
Spór o zabiegi poprawiające urodę. Rzecznik MŚP w obronie branży beauty
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Prawo w firmie
Ministerstwo chce dać więcej swobody biegłym rewidentom i firmom audytorskim
Prawo w firmie
Fundacje rodzinne: projekt poprawiony, ale wciąż daleki od postulatów biznesu i ekspertów
Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama