Kierownik ciężej pracuje na zaufanie pracodawcy, musi być sumienny i lojalny

Osoby zajmujące wysokie stanowiska w firmie powinny kierować się w pracy przede wszystkim interesem pracodawcy. Narażanie zakładu na niepotrzebne wydatki świadczy o braku ich lojalności.

Aktualizacja: 17.06.2018 14:11 Publikacja: 17.06.2018 00:01

Kierownik ciężej pracuje na zaufanie pracodawcy, musi być sumienny i lojalny

Foto: Adobe Stock

Rozwiązując za wypowiedzeniem umowę o pracę zawartą na czas nieokreślony, pracodawca musi wskazać pracownikowi konkretną i rzeczywistą przyczynę swojej decyzji. W ostatnich latach coraz częściej pracodawcy powołują się na utratę zaufania do pracownika jako przyczynę uniemożliwiającą dalsze zatrudnienie na danym stanowisku. Jednak w procesie sądowym nie zawsze udaje im się wykazać, że istniała podstawa do powołania się na utratę zaufania.

Aby móc w ten sposób uzasadnić wypowiedzenie umowy, konieczne jest, aby utrata zaufania wynikała z konkretnych zachowań pracownika, które obiektywnie można uznać za podstawę takiej utraty zaufania. Z pomocą przy identyfikowaniu takich przypadków przychodzi orzecznictwo Sądu Najwyższego. Jedno z ostatnich orzeczeń w tym zakresie zostało wydane 6 marca 2018 r. w sprawie o sygn. akt II PK 75/17.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"