Kopia no-name markowego produktu nie zawsze narusza uczciwą konkurencję - wyrok Sądu Apelacyjnego

Czynem nieuczciwej konkurencji nie jest każda postać naśladownictwa, lecz tylko tzw. niewolnicze naśladownictwo, obejmujące takie przypadki kopiowania zewnętrznej postaci produktu, w których dla przeciętnego odbiorcy nie jest możliwe odróżnienie kopii od oryginału.

Aktualizacja: 19.01.2018 10:19 Publikacja: 19.01.2018 05:45

Kopia no-name markowego produktu nie zawsze narusza uczciwą konkurencję - wyrok Sądu Apelacyjnego

Foto: Adobe Stock

Tak stwierdziły sądy rozstrzygające spór przedsiębiorców o wyprodukowane w Chinach i oferowane w sprzedaży na polskim rynku zawiasy trzpieniowe do drzwi drewnianych.

Z powództwem wystąpiła włoska spółka produkująca takie zawiasy oraz ich polski dystrybutor. Obie zarzuciły Gerardowi T. czyn nieuczciwej konkurencji: bezprawne wprowadzenie przez jego firmę na rynek polski chińskich podróbek markowych zawiasów włoskiego producenta. Żądały, by sąd nie tylko nakazał pozwanemu zaniechania naruszeń, ale także zniszczenia posiadanych zawiasów, opublikowania przeprosin oraz zasądzenia 10 tys. zł tytułem wydania korzyści uzyskanych na wprowadzeniu do Polski kopii zawiasów.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku