Kopia no-name markowego produktu nie zawsze narusza uczciwą konkurencję - wyrok Sądu Apelacyjnego

Czynem nieuczciwej konkurencji nie jest każda postać naśladownictwa, lecz tylko tzw. niewolnicze naśladownictwo, obejmujące takie przypadki kopiowania zewnętrznej postaci produktu, w których dla przeciętnego odbiorcy nie jest możliwe odróżnienie kopii od oryginału.

Aktualizacja: 19.01.2018 10:19 Publikacja: 19.01.2018 05:45

Kopia no-name markowego produktu nie zawsze narusza uczciwą konkurencję - wyrok Sądu Apelacyjnego

Foto: Adobe Stock

Tak stwierdziły sądy rozstrzygające spór przedsiębiorców o wyprodukowane w Chinach i oferowane w sprzedaży na polskim rynku zawiasy trzpieniowe do drzwi drewnianych.

Z powództwem wystąpiła włoska spółka produkująca takie zawiasy oraz ich polski dystrybutor. Obie zarzuciły Gerardowi T. czyn nieuczciwej konkurencji: bezprawne wprowadzenie przez jego firmę na rynek polski chińskich podróbek markowych zawiasów włoskiego producenta. Żądały, by sąd nie tylko nakazał pozwanemu zaniechania naruszeń, ale także zniszczenia posiadanych zawiasów, opublikowania przeprosin oraz zasądzenia 10 tys. zł tytułem wydania korzyści uzyskanych na wprowadzeniu do Polski kopii zawiasów.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025