Reklama
Rozwiń

Kopia no-name markowego produktu nie zawsze narusza uczciwą konkurencję - wyrok Sądu Apelacyjnego

Czynem nieuczciwej konkurencji nie jest każda postać naśladownictwa, lecz tylko tzw. niewolnicze naśladownictwo, obejmujące takie przypadki kopiowania zewnętrznej postaci produktu, w których dla przeciętnego odbiorcy nie jest możliwe odróżnienie kopii od oryginału.

Aktualizacja: 19.01.2018 10:19 Publikacja: 19.01.2018 05:45

Kopia no-name markowego produktu nie zawsze narusza uczciwą konkurencję - wyrok Sądu Apelacyjnego

Foto: Adobe Stock

Tak stwierdziły sądy rozstrzygające spór przedsiębiorców o wyprodukowane w Chinach i oferowane w sprzedaży na polskim rynku zawiasy trzpieniowe do drzwi drewnianych.

Z powództwem wystąpiła włoska spółka produkująca takie zawiasy oraz ich polski dystrybutor. Obie zarzuciły Gerardowi T. czyn nieuczciwej konkurencji: bezprawne wprowadzenie przez jego firmę na rynek polski chińskich podróbek markowych zawiasów włoskiego producenta. Żądały, by sąd nie tylko nakazał pozwanemu zaniechania naruszeń, ale także zniszczenia posiadanych zawiasów, opublikowania przeprosin oraz zasądzenia 10 tys. zł tytułem wydania korzyści uzyskanych na wprowadzeniu do Polski kopii zawiasów.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego