Aktualizacja: 08.12.2024 23:46 Publikacja: 16.11.2021 08:00
Aż 81 proc. pytanych uważa, iż pierwsze doświadczenia z danym oprogramowaniem determinuje czy i jak będzie ono wykorzystywane w przyszłości.
Foto: MIND AND I
Aż 60 proc. badanych na takie usprawnienia kręci nosem, a ponad połowa najchętniej wróciłaby do sprawdzonych i dobrze im znanych, choć często anachronicznych rozwiązań. Takie wyniki raportu Gartnera – w sytuacji gdy pandemia zdynamizowała technologiczne zmiany w wielu przedsiębiorstwach – mogą zaskakiwać. Można to też jednak tłumaczyć naszą naturą. Kluczem jest pierwsze wrażenie. Aż 81 proc. pytanych uważa, iż to właśnie debiutanckie doświadczenia z danym oprogramowaniem determinuje czy i jak będzie ono wykorzystywane w przyszłości. W sytuacji negatywnych doświadczeń 40 proc. respondentów wykorzystuje jego funkcjonalności w minimalnym stopniu albo wręcz go unika.
Do 2025 r. co drugi pracownik umysłowy będzie codziennie korzystać z wirtualnego asystenta – prognozuje firma Gartner. Dla porównania w 2019 r. tylko jeden na pięćdziesięciu pracowników, wspierał się pracą bota.
Skrzynki służbowe są najczęściej znacznie lepiej zabezpieczone niż skrzynki prywatne. Co może i powinien zrobić pracodawca w sytuacji, gdy pracownik używa jednak prywatnej poczty do kontaktów służbowych?
Usługi bankowe są potrzebne, ale same banki już nie. Takie zdanie wygłosił już w 1994 r. Bill Gates. Na ile jego słowa się sprawdzają? Dyskutowali o tym uczestnicy wiedeńskiego kongresu pn. „Huawei Intelligent Finance Summit”.
Tylko 13 proc. firm inwestuje w cyfryzację procesów biznesowych nie oszczędzając na tym – wynika z raportu Symfonii. Eksperci podkreślają, że przed małymi i średnimi przedsiębiorcami w czasach pandemii stoi poważny cyfryzacyjny dylemat.
Obecnie klienci mogą sprawdzić opony niczym smartfony, mając dostęp do wnikliwych testów opon, co pozwala im porównywać i analizować konkretne modele i ich parametry w różnych warunkach.
Ransomware, czyli złośliwe oprogramowanie szyfrujące dane na komputerach i wymuszające od ofiar zapłatę za ich odkodowanie, to broń hakerów, która wśród przedsiębiorców sieje obecnie największy strach.
W raporcie „Orlen dla miast” koncern zastanawia się, jak budować współpracę między samorządem, biznesem i nauką na rzecz szeroko rozumianego zrównoważonego rozwoju – mówi Stanisław Barański, dyrektor Biura Zrównoważonego Rozwoju i Transformacji Energetycznej Orlen.
Oprogramowanie może doznać awarii, których wystąpienie grozi zakłóceniem prowadzenia działalności przez przedsiębiorcę. Wdrażając oprogramowanie warto więc zawrzeć umowę o jego utrzymanie.
Zapewnienie odpowiedniego reagowania na zgłoszenia sygnalistów wymaga opracowania i wdrożenia skutecznych, dostosowanych do specyfiki danej organizacji, procedur zgłaszania oraz postępowania z informacjami o naruszeniach.
Awarie oprogramowania mogą spowodować znaczne szkody w biznesie. Dlatego warto rozważyć zawarcie umowy o utrzymanie systemu informatycznego.
Apple zostało oskarżone o nielegalne monitorowanie urządzeń osobistych i kont iCloud swoich pracowników, a także o zakazywanie im omawiania ze współpracownikami wynagrodzenia oraz warunków pracy.
Digitalizacja postępowania oraz sama idea prowadzenia rozpraw w trybie zdalnym to liczne korzyści dla wszystkich stron procesu. Kilka ostatnich lat pokazało jednak, że te zmiany niosą także wiele wyzwań.
Stworzona przez Grzegorza Błażewicza spółka, w którą zainwestował Rafał Brzoska, rusza na podbój północy Europy. Chce być wiodącą platformą dla e-commerce.
Pismo procesowe złożone w postaci elektronicznej, poza pewnymi szczególnymi procedurami, nie wywołuje skutków.
Podmioty medyczne będą zobowiązane do przestrzegania AI Act. Konieczne może być powołanie zespołów ds. zgodności.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas