Członkowie zarządu a obowiązki w ZUS

Pełnienie funkcji w zarządzie nie jest tytułem do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnego tylko wtedy, gdy poza powołaniem członka zarządu nie wiąże ze spółką żaden inny stosunek. Każda dodatkowa umowa czy świadczenie usług w zakresie działalności w zarządzie wiąże się z koniecznością ustalenia obowiązku opłacania składek.

Publikacja: 09.03.2017 06:30

Członkowie zarządu a obowiązki w ZUS

Foto: Fotolia.com

Prowadzenie spraw i reprezentacja spółki kapitałowej – zgodnie z kodeksem spółek handlowych – należy do kompetencji jej zarządu. Zarząd składa się z jednego lub większej liczby członków, powoływanych spośród wspólników (akcjonariuszy) lub spoza ich grona. Powołanie do zarządu następuje w drodze uchwały wspólników (spółki z o.o.) bądź uchwały rady nadzorczej (spółki akcyjne). Tryb wyboru i powołania do zarządu może być modyfikowany postanowieniami umowy bądź statutu spółki.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
ZUS
Karty lunchowe bez ZUS? Jakie warunki trzeba spełnić
ZUS
Minister Agnieszka Majewska: W sprawie składki nie składam broni
ZUS
ZUS wydał decyzję w sprawie oskładkowania świadczeń urlopowych
ZUS
W tych sytuacjach nie zabiorą ci zasiłku chorobowego. Nowa propozycja rządu
ZUS
Miejsce zamieszkania w Chinach, a składki w Polsce
Reklama
Reklama