Członkowie zarządu a obowiązki w ZUS

Pełnienie funkcji w zarządzie nie jest tytułem do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnego tylko wtedy, gdy poza powołaniem członka zarządu nie wiąże ze spółką żaden inny stosunek. Każda dodatkowa umowa czy świadczenie usług w zakresie działalności w zarządzie wiąże się z koniecznością ustalenia obowiązku opłacania składek.

Publikacja: 09.03.2017 06:30

Członkowie zarządu a obowiązki w ZUS

Foto: Fotolia.com

Prowadzenie spraw i reprezentacja spółki kapitałowej – zgodnie z kodeksem spółek handlowych – należy do kompetencji jej zarządu. Zarząd składa się z jednego lub większej liczby członków, powoływanych spośród wspólników (akcjonariuszy) lub spoza ich grona. Powołanie do zarządu następuje w drodze uchwały wspólników (spółki z o.o.) bądź uchwały rady nadzorczej (spółki akcyjne). Tryb wyboru i powołania do zarządu może być modyfikowany postanowieniami umowy bądź statutu spółki.

Pozostało 96% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
ZUS
Zmiany w składce zdrowotnej na 2025 r. – na szybko i bez dialogu
ZUS
Zmiany w składce zdrowotnej przyjęte. Teraz wszystko zależy od Andrzeja Dudy
ZUS
Nowa pomoc dla firm dotkniętych powodzią. ZUS podał ważny termin
ZUS
Jak rozliczyć składkę zdrowotną od środków trwałych w 2025 r.? Co jest lepsze?
Materiał Promocyjny
Jak budować współpracę między samorządem, biznesem i nauką?
ZUS
ZUS wypłaca przedsiębiorcom wyrównania świadczenia interwencyjnego