Członkowie zarządu a obowiązki w ZUS

Pełnienie funkcji w zarządzie nie jest tytułem do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnego tylko wtedy, gdy poza powołaniem członka zarządu nie wiąże ze spółką żaden inny stosunek. Każda dodatkowa umowa czy świadczenie usług w zakresie działalności w zarządzie wiąże się z koniecznością ustalenia obowiązku opłacania składek.

Publikacja: 09.03.2017 06:30

Członkowie zarządu a obowiązki w ZUS

Foto: Fotolia.com

Prowadzenie spraw i reprezentacja spółki kapitałowej – zgodnie z kodeksem spółek handlowych – należy do kompetencji jej zarządu. Zarząd składa się z jednego lub większej liczby członków, powoływanych spośród wspólników (akcjonariuszy) lub spoza ich grona. Powołanie do zarządu następuje w drodze uchwały wspólników (spółki z o.o.) bądź uchwały rady nadzorczej (spółki akcyjne). Tryb wyboru i powołania do zarządu może być modyfikowany postanowieniami umowy bądź statutu spółki.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
ZUS
Wielu przedsiębiorców musiało dopłacić składkę. Czy mogą skorzystać z ulgi?
ZUS
Masz nadpłatę składki zdrowotnej? To już ostatni moment na złożenie wniosku
ZUS
ZUS odbiera zasiłki za stare składki opłacone po terminie? Interwencja Rzecznika MŚP
ZUS
Po zwrocie składki zdrowotnej część firm musi oddać podatkową ulgę
ZUS
Przedsiębiorcza matka sądzi się ZUS. Jest pierwszy sukces
ZUS
ZUS zwrócił przedsiębiorcom już ponad 396 mln zł. Wniosek trzeba złożyć do 2 czerwca
ZUS
Wiceprezes ZUS: Chcemy rozliczać składki za przedsiębiorców