Zasada domyślnego doręczenia elektronicznego - zmiany w prawie od lipca 2021 roku

Zasada domyślnego doręczenia elektronicznego oznacza, że jeśli adresat pisma posiada elektroniczną skrzynkę doręczeniową, to podmiot publiczny zobowiązany będzie wysyłać pisma na tę skrzynkę.

Aktualizacja: 16.06.2021 10:23 Publikacja: 16.06.2021 00:01

Zasada domyślnego doręczenia elektronicznego - zmiany w prawie od lipca 2021 roku

Foto: Adobe Stock

Doręczenie pisma urzędowego zarówno przez samych urzędników, jak i przez obywateli wciąż najczęściej rozumiane jest jako otrzymanie przez stronę papierowego pisma od listonosza. Tymczasem zarówno w obecnie obowiązującym stanie prawnym, jak i w niedalekiej przyszłości (po zmianach mających wejść w życie z początkiem lipca 2021 r. i w kolejnych miesiącach) doręczenia elektroniczne odgrywają i będą odgrywać coraz bardziej kluczową rolę.

Bieżący stan prawny

Pozostało 96% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Administracja
Teresa Siudem: Czas na reformę służby publicznej
Administracja
Służba cywilna? Wysokie wymagania i nieadekwatne do nich zarobki
Administracja
Od czystej wody do zrównoważonej turystyki na Bałtyku
Administracja
Jak ustalić odszkodowanie za grunt wywłaszczany pod drogę?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Administracja
Gmina rozważa aport infrastruktury do spółki. Czy odliczy VAT?