Aktualizacja: 18.11.2019 12:47 Publikacja: 18.11.2019 17:45
Foto: Adobe Stock
Nawet najlepiej przygotowane postępowanie nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, jeżeli brak będzie podmiotów zainteresowanych jego realizacją. Stąd tak istotne jest, aby jeszcze przed wszczęciem postępowania na wybór partnera prywatnego dokonać analizy stopnia zainteresowania projektem wśród partnerów prywatnych oraz zweryfikować czy projekt PPP w formie określonej przez podmiot publiczny jest atrakcyjny z punktu widzenia sektora prywatnego. W tym celu podmioty publiczne powinny dokonać analizy rynku poprzez przeprowadzenie testowania rynku (tzw. market testing) bądź dialogu technicznego uregulowanego w ustawie z 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (dalej: ustawa PZP). Przeprowadzenie testowania rynku nabiera nowego znaczenia także w świetle oceny efektywności (art. 3a ustawy z 19 grudnia 2008 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym (dalej: ustawa PPP), której sporządzenie jest obowiązkiem każdego podmiotu publicznego planującego realizację projektu PPP. Zgodnie bowiem z Wytycznymi PPP Tom: I przygotowanymi przez Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju elementem oceny efektywności powinna być analiza interesariuszy oraz przede wszystkim analiza rynku, w szczególności partnerów prywatnych czy instytucji finansujących.
EZD to systemy do elektronicznego zarządzania dokumentacją, które przyspieszają obieg dokumentów. Jednak w wielu...
Rozszyfrowanie skrótu EZD nie budzi wśród pracowników administracji problemów – to elektroniczne zarządzanie dok...
Dla udostępniania boiska należącego do stadionu miejskiego na rzecz klubu sportowego z przeznaczeniem na trening...
Czy w razie zakupu usługi analitycznej z zagranicy jednostka budżetowa JST jest zobowiązana do poboru zryczałtow...
Odbiór szkła i papieru nie stanowi dodatkowej usługi świadczonej przez gminę, a tym samym nie jest ona uprawnion...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas