Akcyza: legalizacja wyrobów oznaczonych nieaktualnymi banderolami

Po utracie ważności znaków podatkowych u kontrahenta nie jest możliwy ich zwrot do wnioskodawcy w celu nałożenia na nie legalizacyjnych znaków akcyzy.

Publikacja: 05.11.2019 17:00

Akcyza: legalizacja wyrobów oznaczonych nieaktualnymi banderolami

Foto: Adobe Stock

Wynika to z interpretacji indywidualnej wydanej przez dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej 25 czerwca 2019 r. (0111-KDIB3-3.4013.96. 2019.1.JS).

Spółka zajmująca się produkcją oraz dystrybucją napojów alkoholowych, które podlegają obowiązkowi ich oznaczania znakami akcyzy, chciała potwierdzić możliwość przejęcia od swoich kontrahentów obowiązku oznaczenia wyrobów legalizacyjnymi znakami akcyzy, w sytuacji gdy uprzednio nałożone banderole stracą swoją ważność. Działanie rozważane przez spółkę jest efektem zmiany dotychczas obowiązujących wzorów znaków akcyzy na wyroby spirytusowe, która nastąpiła 1 stycznia 2019 r. Zgodnie z przepisami ustawy o podatku akcyzowym, co do zasady w takiej sytuacji, banderole podatkowe już nałożone na wyroby, pozostają ważne przez okres 12 miesięcy licząc od dnia wprowadzenia nowego wzoru – czyli w sytuacji Wnioskodawcy, do 31 grudnia 2019 r. Ustawa o podatku akcyzowym przewiduje również możliwość wydłużenia tego terminu w drodze odpowiedniego rozporządzenia wydanego przez Ministra Finansów. W efekcie, w myśl przepisów, po upływie powyższego terminu, wyroby oznaczone starymi wzorami znaków akcyzy nie będą mogły być przedmiotem sprzedaży, a gdyby jednak miały jej podlegać, wówczas zaistnieje obowiązek oznaczenia ich banderolami legalizacyjnymi.

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Biznes
Teresa Siudem: Jesteś podwykonawcą? Zadbaj o swoje interesy
Biznes
Podwykonawca został bez zapłaty. Mógł tego uniknąć
Biznes
Czy fundacja w Liechtensteinie ochroni majątek przed egzekucją?
Biznes
Wezwania i oferty nabycia akcji spółki publicznej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Zarządzanie łańcuchami dostaw – nowe wyzwania dla firm