Aktualizacja: 31.03.2020 16:22 Publikacja: 31.03.2020 16:45
Foto: Adobe Stock
Spór w sprawie dotyczył interpretacji z marca 2016 r. wydanej przez fiskusa w zakresie przepisów o PIT. Chodziło o możliwość opodatkowania 8,5 proc. stawką przychodów z tytułu dzierżawy autorskich praw majątkowych do logotypów.
We wniosku podatnik wyjaśnił, że logotyp to forma graficzna będąca interpretacją brzmienia nazwy i jednoznacznie identyfikująca markę, firmę, agencję, organizację, produkt, usługę, przedsięwzięcie, imprezę oraz każdy inny rodzaj aktywności gospodarczej lub społecznej. Jego podstawowym zadaniem jest odróżnienie usług i produktów danej firmy od konkurencji. Podkreślił, że logotypy często rejestrowane są jako znaki towarowe. On sam ze skutkiem od 1 stycznia 2016 r. zawarł ze spółką z Irlandii umowę dzierżawy praw do logotypów, która reguluje zasady ich wykorzystywania m.in. co do możliwości czerpania pożytków cywilnych w postaci czynszu poddzierżawy zwłaszcza od kilku spółek powiązanych.
Od 28 czerwca 2025 roku dostępność cyfrowa stanie się obowiązkiem dla wielu przedsiębiorców działających na rynk...
Polski Akt o Dostępności ma eliminować bariery cyfrowe, które utrudniają korzystanie z nowoczesnych technologii...
Uchybienie przez członka zarządu obowiązkowi sprawozdawczemu niesie za sobą niekorzystne konsekwencje, m.in. nał...
Lepsza ochrona zdrowia, środowiska i większa przejrzystość dla konsumentów – to główne cele rewizji unijnych prz...
Podziały wiążą się z dwiema kluczowymi cechami. Pierwszą jest przeniesienie praw i obowiązków, czyli tzw. sukces...
Opisanie przedmiotu zamówienia w sposób nieprecyzyjny, wewnętrznie sprzeczny lub zbyt lakoniczny może być narusz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas