Aktualizacja: 30.08.2020 08:51 Publikacja: 30.08.2020 08:51
Foto: Adobe Stock
Tak wynika z wydanej 28 lipca 2020 r. interpretacji indywidualnej dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (0112-KDIL1-3.4012.191.2020.3.AKS).
Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży mebli i dokonuje licznych zakupów. Stąd liczba otrzymywanych faktur stale rośnie. Zgodnie z dotychczasową praktyką, faktury papierowe umieszczane są w segregatorach, a elektroniczne są drukowane i przechowywane. Papierowa forma archiwizacji dokumentów wiąże się jednak dla wnioskodawcy z wysokimi kosztami administracyjnymi. Dlatego planuje on wdrożenie systemu obiegu i archiwizowania dokumentów w formie elektronicznej. Dokumenty otrzymane w formie papierowej podlegałyby digitalizacji, tj. zeskanowaniu i wprowadzeniu do systemu księgowego w postaci danych cyfrowych (w nieedytowalnym formacie PDF, JPG lub BMP). Jednocześnie, dokumenty odebrane przez wnioskodawcę elektronicznie byłyby przechowywane na skrzynce e-mail oraz w bazach systemu.
Aby wesprzeć wybraną organizację, wystarczy wpisać w zeznaniu podatkowym jej numer KRS i określić kwotę, jaką ch...
Do podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług wlicza się również inne podatki, takie jak podatek dochod...
Spółki mogą zaliczyć do kosztów podatkowych CIT hipotetyczne koszty pozyskania kapitału zewnętrznego, jeśli źród...
Aby ustalić zobowiązanie podatkowe PIT za 2024 r., konieczne może być skorygowanie przychodów i kosztów podatkow...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Utrata przez aktywa zdolności do generowania korzyści ekonomicznych wymaga dokonania odpisu aktualizującego wart...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas