Aktualizacja: 30.08.2020 08:51 Publikacja: 30.08.2020 08:51
Foto: Adobe Stock
Tak wynika z wydanej 28 lipca 2020 r. interpretacji indywidualnej dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (0112-KDIL1-3.4012.191.2020.3.AKS).
Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży mebli i dokonuje licznych zakupów. Stąd liczba otrzymywanych faktur stale rośnie. Zgodnie z dotychczasową praktyką, faktury papierowe umieszczane są w segregatorach, a elektroniczne są drukowane i przechowywane. Papierowa forma archiwizacji dokumentów wiąże się jednak dla wnioskodawcy z wysokimi kosztami administracyjnymi. Dlatego planuje on wdrożenie systemu obiegu i archiwizowania dokumentów w formie elektronicznej. Dokumenty otrzymane w formie papierowej podlegałyby digitalizacji, tj. zeskanowaniu i wprowadzeniu do systemu księgowego w postaci danych cyfrowych (w nieedytowalnym formacie PDF, JPG lub BMP). Jednocześnie, dokumenty odebrane przez wnioskodawcę elektronicznie byłyby przechowywane na skrzynce e-mail oraz w bazach systemu.
W tym roku podatnik samodzielnie rozliczy dochody z inwestycji w fundusze kapitałowe w zeznaniu PIT-38. Termin m...
Wynagrodzenie za zakaz konkurencji należy zakwalifikować do tego samego źródła przychodów, z którego osoba objęt...
Pracownik wykonujący pracę zdalną, mieszkający poza miejscowością, w której znajduje się zakład pracy, ma prawo...
Podatnik zwolniony podmiotowo z VAT nie musi udokumentować fakturą bądź rachunkiem odprzedaży nadwyżki energii e...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Przedsiębiorca może wprowadzić do firmy i rozliczyć w kosztach uzyskania przychodów prywatne rzeczy, które zamie...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas