Aktualizacja: 30.08.2020 08:51 Publikacja: 30.08.2020 08:51
Foto: Adobe Stock
Tak wynika z wydanej 28 lipca 2020 r. interpretacji indywidualnej dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (0112-KDIL1-3.4012.191.2020.3.AKS).
Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży mebli i dokonuje licznych zakupów. Stąd liczba otrzymywanych faktur stale rośnie. Zgodnie z dotychczasową praktyką, faktury papierowe umieszczane są w segregatorach, a elektroniczne są drukowane i przechowywane. Papierowa forma archiwizacji dokumentów wiąże się jednak dla wnioskodawcy z wysokimi kosztami administracyjnymi. Dlatego planuje on wdrożenie systemu obiegu i archiwizowania dokumentów w formie elektronicznej. Dokumenty otrzymane w formie papierowej podlegałyby digitalizacji, tj. zeskanowaniu i wprowadzeniu do systemu księgowego w postaci danych cyfrowych (w nieedytowalnym formacie PDF, JPG lub BMP). Jednocześnie, dokumenty odebrane przez wnioskodawcę elektronicznie byłyby przechowywane na skrzynce e-mail oraz w bazach systemu.
Organy podatkowe potwierdzają, że jeżeli podmiot zarządzający serwisem internetowym pobiera od twórców prowizję...
Polski przedsiębiorca zatrudniający cudzoziemca musi przede wszystkim ustalić jego rezydencję podatkową. Od tego...
Cudzoziemcy mogą w Polsce zakładać firmę na takich samych zasadach jak obywatele polscy. Ukraińcy prowadzący dzi...
Temat rezerw tworzonych na przyszłe świadczenia dla pracowników wraca co roku wraz z zamknięciem sprawozdań fina...
NSA uznał, że wyłączenie z limitu kosztów usług niematerialnych ma charakter wyjątkowy i nie obejmuje finalnych...
Podstawowe źródła rozbieżności dotyczące podatku od nieruchomości, jakie występują u przedsiębiorców, to z jedne...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas