Akcje społecznościowe spółki a koszt uzyskania przychodów

Spółka ponosząca wydatki na promocję swoich działań, uwzględniających zarówno cele biznesowe, jak i potrzeby dobroczynne, publiczne czy pomocowe, co do zasady może zaliczyć je do kosztów podatkowych.

Aktualizacja: 09.02.2015 07:15 Publikacja: 09.02.2015 05:00

Akcje społecznościowe spółki a koszt uzyskania przychodów

Foto: www.sxc.hu

Spółka prowadzi działalność produkcyjną w branży spożywczej. Jako część strategii marketingowej, w ramach budowania swojego wizerunku spółka angażuje się w projekty społeczne dotyczące m.in. zdrowego odżywiania. Podatniczka z własnych środków postanowił sfinansować projekt dotyczący podniesienia świadomości społecznej w tym zakresie. Czy wydatki poniesione przez nią w związku z realizacją tego projektu będą stanowiły koszt uzyskania przychodów? – pyta czytelnik.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Podatki
Kary umowne za opóźnienie w realizacji usługi co do zasady mogą być kosztem podatkowym. Wyrok NSA
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Reklama
Reklama