Akcje społecznościowe spółki a koszt uzyskania przychodów

Spółka ponosząca wydatki na promocję swoich działań, uwzględniających zarówno cele biznesowe, jak i potrzeby dobroczynne, publiczne czy pomocowe, co do zasady może zaliczyć je do kosztów podatkowych.

Aktualizacja: 09.02.2015 07:15 Publikacja: 09.02.2015 05:00

Akcje społecznościowe spółki a koszt uzyskania przychodów

Foto: www.sxc.hu

Spółka prowadzi działalność produkcyjną w branży spożywczej. Jako część strategii marketingowej, w ramach budowania swojego wizerunku spółka angażuje się w projekty społeczne dotyczące m.in. zdrowego odżywiania. Podatniczka z własnych środków postanowił sfinansować projekt dotyczący podniesienia świadomości społecznej w tym zakresie. Czy wydatki poniesione przez nią w związku z realizacją tego projektu będą stanowiły koszt uzyskania przychodów? – pyta czytelnik.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Fiskus nie zgodzi się na korzystniejszy podatek, jeśli nie podałeś jego symbolu
Materiał Promocyjny
Suzuki e VITARA jest w pełni elektryczna
Podatki
Podatek od zwrotu pracowniczych wydatków na taksówkę? Minister finansów stanowczo
Podatki
Trwałe połączenie z gruntem: dlaczego fiskus zdecydował się na zmianę definicji?
Podatki
PIT-11 za 2024 r. Zbliżają się ważne terminy dla pracodawców
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Podatki
Podatek od strat do zapłaty. Może być zerowy, ale wyliczenie jest żmudne
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego