Nabycie kompleksowej usługi marketingowej – rozliczenie VAT

Nieodpłatne przekazanie towarów beneficjentom, świadczone w ramach usługi marketingowej, nie daje prawa do odliczenia podatku od towarów i usług.

Aktualizacja: 09.02.2015 07:13 Publikacja: 09.02.2015 03:00

Nabycie kompleksowej usługi marketingowej – rozliczenie VAT

Foto: materiały prasowe

Tak orzekł Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 11 grudnia 2014 r. (I FSK 1863/13).

Spółka nabywa kompleksowe usługi marketingowe od podmiotu powiązanego. W ramach usługi prowadzone są działania marketingowe i promocyjne, w wyniku których usługodawca przekazuje różnego rodzaju towary lub usługi klientom, kontrahentom, współpracownikom, uczestnikom programów telewizyjnych i widzom. Usługodawca we własnym imieniu kupuje niezbędne towary lub usługi wymagane do przeprowadzenia tych działań (np. zakup nagród, gadżetów). Spółka zapytała, czy na podstawie art. 90 ustawy o VAT przysługuje jej możliwość obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę VAT naliczonego, wykazanego na fakturach wystawionych przez usługodawcę. Spółka uznała, że ma do tego prawo.

Pozostało 88% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Podatki
„Jak przygotować się do kontroli skarbowej?”. Zapis webinaru "Rzeczpospolitej"
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Podatki
Czy można rozliczyć w kosztach firmy wydatek na operację ręki?
Podatki
Trzeba uważać na wartość firmowego prezentu. Można zapłacić podatek
Podatki
Świąteczny prezent dla pracownika może być bez podatku
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Podatki
PIT-11 i PIT-4R bez podpisu elektronicznego. Skarbówka wyjaśnia, jak to zrobić