Reklama

Jak przygotować się do skutecznego wdrożenia pracy zdalnej w firmie

Firmy dostaną dwa albo sześć miesięcy na przygotowanie organizacji do zmian.

Publikacja: 24.12.2022 14:29

Jak przygotować się do skutecznego wdrożenia pracy zdalnej w firmie

Foto: Adobe Stock

Pracodawcy już od długiego czasu mogli spodziewać się uregulowania pracy zdalnej w kodeksie pracy. Pierwszy projekt w tym zakresie został opublikowany w 2021 roku. Ostateczny kształt nowelizacji wydaje się przesądzony, ale zawsze istnieje możliwość zmian do samego końca procesu legislacyjnego. Tak też w jednej z ostatnich wersji projektu ustawodawca wydłużył termin wejścia w życie przepisów do dwóch miesięcy.

To oznacza, że zakłady pracy, w których pracownicy wykonują swoje zadania choćby częściowo zdalnie, mają nadal niewiele czasu, żeby zapoznać się ze zmianami i je wdrożyć. Jest jednak wyjątek. W przypadku zakładów, w których pracownicy świadczą telepracę, przez sześć miesięcy od wejścia w życie ustawy praca w tej formie może być kontynuowana na warunkach określonych w porozumieniu lub regulaminie lub na podstawie wniosku pracownika.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo pracy
Neutralność płciowa wkracza do polskich firm. Co to oznacza i jak się przygotować?
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Prawo pracy
Reforma PIP kolejny raz zmieniona. Biznes czeka na konkrety
Prawo pracy
Lista samokontroli PIP zamiast pomóc, wywoła chaos? Oto 42 pytania „testu etatu"
Prawo pracy
Samowolka pracownika w obszarze AI może być niebezpieczna dla firmy
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Prawo pracy
Oczekiwania biznesu odnośnie do reformy PIP. Czy rząd ich wysłucha?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama