Reklama

Wypowiedzenie zakazu konkurencji z uzasadnieniem

POSTĘPOWANIE | Konstruując treść umowy o zakazie konkurencji, warto sprecyzować możliwość jej wypowiedzenia przez pracodawcę. Wystarczy podać przesłankę ustania przyczyn uzasadniających trwanie zakazu.

Aktualizacja: 10.09.2017 13:49 Publikacja: 10.09.2017 13:00

Wypowiedzenie zakazu konkurencji z uzasadnieniem

Foto: Fotolia.com

Decydując się na zawarcie z  pracownikiem umowy o zakazie konkurencji na okres po ustaniu stosunku pracy, warto zachować możliwość jej rozwiązania przed upływem okresu, na jaki została zawarta.

Przepisy kodeksu pracy nie regulują sposobów rozwiązania tej umowy, ale metody te zostały wypracowane w praktyce i ugruntowane przez orzecznictwo sądów. Reasumując krótko te możliwości, trzeba stwierdzić, że skuteczną metodą wcześniejszego uwolnienia się stron od zobowiązań z klauzuli antykonkurencyjnej jest zastrzeżenie prawa odstąpienia lub wypowiedzenia umowy. Funkcji tej nie spełni samo zwolnienie z obowiązku zakazu konkurencji, ponieważ nie uwalnia ono pracodawcy z obowiązku wypłaty odszkodowania.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Fundacje rodzinne: projekt poprawiony, ale wciąż daleki od postulatów biznesu i ekspertów
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama
Reklama