Reklama
Rozwiń
Reklama

Wypadek przy pracy: poszkodowany i świadkowie nie mogą zatajać zdarzenia

Pracownicy – zarówno ten, który uległ wypadkowi, jak i osoby będące świadkami zdarzenia, mają obowiązek niezwłocznie poinformować o nim pracodawcę. Inaczej szef może ich pociągnąć do odpowiedzialności.

Aktualizacja: 02.07.2017 17:28 Publikacja: 02.07.2017 14:24

Wypadek przy pracy: poszkodowany i świadkowie nie mogą zatajać zdarzenia

Foto: Fotolia

Wykonywanie każdej pracy, niezależnie od jej charakteru i towarzyszących jej zagrożeń, stwarza zagrożenie wystąpienia negatywnych skutków zdrowotnych, w szczególności wypadku przy pracy. Aby daną sytuację można było zakwalifikować w kategoriach wypadku przy pracy, musi ona spełniać wszystkie elementy składające się na definicję tego pojęcia. Wbrew pozorom nie każde zdarzenie, do którego dochodzi na terenie zakładu pracy, można zakwalifikować w tych kategoriach. Wypadkiem przy pracy jest zdarzenie nagłe, wywołane przyczyną zewnętrzną, powodujące uraz lub śmierć, które nastąpiło w związku z pracą.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Ministerstwo chce dać więcej swobody biegłym rewidentom i firmom audytorskim
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Prawo w firmie
Fundacje rodzinne: projekt poprawiony, ale wciąż daleki od postulatów biznesu i ekspertów
Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Reklama
Reklama