Firmy muszą wydać świadectwo pracy za dawne zatrudnienie

Do końca czerwca firmy muszą wydać świadectwo pracy za dawne zatrudnienie nawet, jeśli nadal angażują tego pracownika. Chodzi o zamknięcie minionego etapu kariery i sprostanie przepisom przejściowym.

Publikacja: 21.03.2017 04:40

Firmy muszą wydać świadectwo pracy za dawne zatrudnienie

Foto: 123RF

Od stycznia pracodawcy nie muszą już poświadczać osobom pozostającym u nich nadal w zatrudnieniu zakończonych okresów pracy na umowie na okres próbny lub na czas określony zawartych w ciągu 24 miesięcy, począwszy od przyjęcia pierwszego z tych angaży. Dawny art. 97 § 1 kodeksu pracy, który nakazywał takie postępowanie, bardzo się zmienił.

– Trzeba było jednak uporządkować sytuację po poprzednim stanie prawnym – podkreśla adwokat Piotr Wojciechowski, specjalizujący się w prawie pracy. Temu więc służy odmienne brzmienie art. 97 § 1 k.p. i nowe rozporządzenie ministra rodziny, pracy i polityki społecznej z 30 grudnia 2016 r. w sprawie świadectwa pracy (DzU z 2016 r., poz. 2292; dalej rozporządzenie).

Pozostało jeszcze 84% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Prawo w firmie
Co obejmie deregulacja? Zespół Brzoski może wrócić do gotowych projektów
Prawo w firmie
Zlikwidują Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców? Jest oświadczenie
Materiał Promocyjny
Współpraca na Bałtyku kluczem do bezpieczeństwa energetycznego
Prawo w firmie
Rząd wytoczy groźną broń przeciw szarej strefie. Dotknie rynku odzieży, obuwia i betonu
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń