Reklama
Rozwiń

Firmy muszą wydać świadectwo pracy za dawne zatrudnienie

Do końca czerwca firmy muszą wydać świadectwo pracy za dawne zatrudnienie nawet, jeśli nadal angażują tego pracownika. Chodzi o zamknięcie minionego etapu kariery i sprostanie przepisom przejściowym.

Publikacja: 21.03.2017 04:40

Firmy muszą wydać świadectwo pracy za dawne zatrudnienie

Foto: 123RF

Od stycznia pracodawcy nie muszą już poświadczać osobom pozostającym u nich nadal w zatrudnieniu zakończonych okresów pracy na umowie na okres próbny lub na czas określony zawartych w ciągu 24 miesięcy, począwszy od przyjęcia pierwszego z tych angaży. Dawny art. 97 § 1 kodeksu pracy, który nakazywał takie postępowanie, bardzo się zmienił.

– Trzeba było jednak uporządkować sytuację po poprzednim stanie prawnym – podkreśla adwokat Piotr Wojciechowski, specjalizujący się w prawie pracy. Temu więc służy odmienne brzmienie art. 97 § 1 k.p. i nowe rozporządzenie ministra rodziny, pracy i polityki społecznej z 30 grudnia 2016 r. w sprawie świadectwa pracy (DzU z 2016 r., poz. 2292; dalej rozporządzenie).

Pozostało jeszcze 84% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego