Reklama
Rozwiń

Pół roku na wydanie starych świadectw pracy

Do lamusa odszedł obowiązek poświadczania okresu zatrudnienia co 24 miesiące. Pracodawcy mają 6 miesięcy na „wyprostowanie" zaległości dokumentacyjnych.

Publikacja: 19.01.2017 01:00

Pół roku na wydanie starych świadectw pracy

Foto: 123RF

Rozwiązanie lub wygaśnięcie stosunku pracy powoduje, że pracodawca ma obowiązek sporządzenia i wydania pracownikowi świadectwa pracy. Jednak obowiązujące do 31 grudnia 2016 r. przepisy przewidywały obowiązek wydawania tego dokumentu po 24 miesiącach zakładowego stażu pracy, mimo trwania zatrudniania u tego samego pracodawcy na podstawie kolejnej umowy zawartej na okres próbny lub na czas określony.

Ta regulacja od dłuższego czasu była krytykowana przez pracodawców jako zbędne obciążenie, niemające uzasadnienia z punktu widzenia pracownika, który formalnie nadal pozostawał w zatrudnieniu.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Prawo w firmie
Co obejmie deregulacja? Zespół Brzoski może wrócić do gotowych projektów
Prawo w firmie
Zlikwidują Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców? Jest oświadczenie
Materiał Promocyjny
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Prawo w firmie
Rząd wytoczy groźną broń przeciw szarej strefie. Dotknie rynku odzieży, obuwia i betonu
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń